Avatar billede michaelpham Nybegynder
23. oktober 2003 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Opret Ny Form

Hvordan ser koden ud hvis du gerne vil vise en dialog, fx en registreringsdialog, inden selve main formen i et MDI  program starter?

Hilsen
Michael
Avatar billede janbb Juniormester
23. oktober 2003 - 02:21 #1
Bare et forslag: Kan du ikke bruge samme metode som ved en opstarts-'præsentation' (der er sikkert en smartere metode), hvor du i Options/Project flytter Form2 over i Available forms og i 'Project source' (program-unitten) skriver:
Form2:=TForm2.Create(Application);
Form2.Show;
Form2.Update;
(og da skal osse have den med i usessætningen: Unit2 in 'unit2.pas{form2];

og så noget 'onchange event' for noget på din mainform ala Form2.destroy.
Avatar billede janbb Juniormester
23. oktober 2003 - 02:27 #2
Ikke på mainformen men form2 må det være.En procedure altså.
Avatar billede janbb Juniormester
23. oktober 2003 - 02:29 #3
Men der skal self. noget til at bremse den under evt.elle indtastninger.
Avatar billede hrc Mester
27. oktober 2003 - 16:21 #4
Du kunne også placere noget kode ude i DPR-filen (eksempel frit fra hukommelsen):

function ProgRegIRegistry : boolean;
begin
  result := false;
  with TRegistry.create do
    try
      if OpenKeyReadonly('/softwate/Fir/...') then
        result := ValueExists('SomeRegValue'); // Lige vel simpelt - men det er et eks.
    finally
      free;
    end; // try
end;

begin
  if ProgRegIRegistry then
    Application.CreateForm(TMainForm,frmMainForm)
  else
    Application.CreateForm(TRegProg,frmRegProg);

  application.run;
end.

Åhh hvor jeg dog savner Delphi. Ulempen ved ovenstående er at programmet skal genstartes efter registeringen.