Avatar billede thb_ Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

automatisk reload ved besøg på siden?

Hej
Jeg har en ”news” side på mit xhtml site, og vil derfor gerne tvinger browser til at reloade automatisk  når man kommer ind på siden. Da jeg flere gange har oplevet at folk ikke har sat deres browser til at reloade ved hvert besøg på siden, og derfor ikke får de sidste nyheder med.

Er det evt. et metatag eller java script eller????

Jeg har íkke forstand på php ;( så hvis det kan løses uden bliver jeg glad og siden skal kunne valideres til:
"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:25 #1
Refresh
Source: Netscape
Specifies a delay in seconds before the browser automatically reloads the document. Optionally, specifies an alternative URL to load. E.g.

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="3;URL=http://www.some.org/some.html">

or (HTTP header)
Refresh: 3;URL=http://www.some.org/some.html

In Netscape Navigator, has the same effect as clicking "Reload"; i.e. issues an HTTP GET with Pragma: no-cache (and If-Modified-Since header if a cached copy exists).
Note: If a script is executed which reloads the current document, the action of the Refresh tag may be undefined. (e.g. <body onLoad= "document.location='otherdoc.doc'>)

Kilde: http://vancouver-webpages.com/META/metatags.detail.html

/KaptajnB
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:26 #2
eller en javascriptløsning:

http://gilles.saunier.free.fr/scripts/refresh.html

/KaptajnB
Avatar billede exp Juniormester
21. oktober 2003 - 12:43 #3
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">
<meta http-equiv="Cache-Control" content="no-store">
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2003 - 12:49 #4
<ole>

kaptajnb >> Nu skulle vi jo nødigt ende i en uendelig løkke af reloads  ;o)

<?
    header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
    header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
    header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
    header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
    header("Pragma: no-cache");
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede thb_ Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:20 #5
Tak for svarene.
kaptajnb >> den skal kun reloade en gang
kaptajnb >> java scriptet laver en pop up osv. lidt i den stil bare helt  usynligt ;)

exp >> prøver lige den løsning

<ole> >> jeg ved ikke helt hvad det er og hvor det evt. skal sættes ind i xhtml koden? men vil meget gerne vide det?? skal det sidde i <head> eller?
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2003 - 13:32 #6
De sættes ind før <html> og så kalder du din side 'et_eller_andet.php'. Det kræver naturligvis, din server understøtter PHP  :)
/mvh
Avatar billede thb_ Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:42 #7
<ole> >> Ok, min server kan godt klare det :) men er det jeg opnår med php'en ikke det samme som det som exp forslår og som kan klares med de to meta http'er eller dur de ikk?, det er lidt svært at teste, men jeg kigger på det i nat ;) anyway tak for svarene og jeg vender tilbage med point's i morgen :)
go natter.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2003 - 12:40 #8
Jojo ... to af dem er dækket - men ikke de tre andre  :)
Avatar billede thb_ Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:26 #9
exp, hvis du også lige smider et svar ind kan jeg give både dig og ole point,
og mange tak for hjælpen, er glad for løsningen og får nu min første php side
:)
thx, og jeg vender tilbage med points
Avatar billede exp Juniormester
22. oktober 2003 - 14:17 #10
baer stik olebole dem :-)
Avatar billede thb_ Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:22 #11
jammen så gør jeg det! - og tak
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2003 - 20:54 #12
jamen, så takker jeg da også  ;o)