Avatar billede slobo Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:18 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Ghost og image

Jeg skal lave et ghost image af mit c-drev. Drevet er delt i to partioner. Hvordan skal jeg forholde mig til det nye drev, hvor ghosten skal placeres? Skal jeg formatere/partitionere det på samme måde som det oprindelige c-drev (altså i to partieoner)? eller skal jeg formatere/partitionere det som ét stort drev, og så lade ghosten selv finde ud af, at der er to partitioner?

En anden måde at spørge på er, om Symantec Ghost opfatter mit C-drev som ét drev (udgangspunkt i fysiske drev), eller om programmet opfatter c-drevet som to drev (udgangspunkt i partitionerede drev).
Avatar billede jklausen Juniormester
19. oktober 2003 - 14:26 #1
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål men...
hvis du skal lave en ghost af din hardisk (med f.eks. 2 partitioner c og d-drev) skal du bruge en ekstra hd. Der er ok hvis den er formateret som en stor partition.
Du skal boote på disketten og lave disk to disk, så får du automatisk dine nye partioner. HUSK at checke om source og distination drev er rigtige eller kan du kopiere den nye disk over på den gamle - og så er alt slettet!
Avatar billede jklausen Juniormester
19. oktober 2003 - 14:28 #2
hvis du skal lave en ghost af dit c-drev til en gho-fil der skal ligges på d-drevet skal du boote på disketten og vælge parition to image.
Avatar billede slobo Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:32 #3
Du svarer egentlig gasnke godt på mit spørgsmål alligevel :-) Men jeg er fortsat i tvivl om om Ghost tager HELE det fyske drev og flytter, eller om jeg først skal tage partitioon 1 (kaldet C-drev) og derefter partiton 2 (kaldet E-drev). OG skal jeg selv oprette to partitioner på det nye drev, eller skal jeg oprette ét? Som jeg læser dit svar, så kan jeg nøjesmed at formatere det nye drev som én stor  partition.
Avatar billede jklausen Juniormester
19. oktober 2003 - 14:59 #4
ja du læser mit spørgsmål rigtigt. Ghost tager hele disken - og tilretter selv størrelsen på partitionerne (hvis ikke det er samme str. disk).
Du kan naturligvis også tage en ghost (kopi) af hele din gamle disk og gemme den som en imagefil (filnavn.gho) på den nye disk, men så ændre du ikke partionerne på den nye.
Avatar billede jklausen Juniormester
27. oktober 2003 - 13:23 #5
skal vi have afsluttet spørgsmålet slobo?
Avatar billede jklausen Juniormester
18. marts 2004 - 10:39 #6
skal vi have afsluttet spørgsmålet slobo?
Avatar billede slobo Nybegynder
17. april 2004 - 13:32 #7
Ja vi skal! Sorry.
Avatar billede jklausen Juniormester
31. august 2004 - 15:24 #8
Husk at give point eller kan du ikke afslutte!