Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

loade jpg ind i flash/html. hvad skal jeg gøre.?

jeg er igang med at lave en hjemmeside for en fotograf.

kunden kan finde ud af at ftp uploade, men så kommer spørgsmålet.

hvordan laver jeg det sådan at kunden kun behøver at ftp uploade billederne?? og så flash tilføjer/loader billederne ind på hjemmesiden som thumbnails man kan trykke på så et større billede kommer frem.....
jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det an og hvor jeg skal starte.

siden er ikke lavet endnu, men jeg forestiller mig at den både bliver lavet i flash og html.

på forhånd tak

Kim Johansen
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:15 #1
For mig lyder det slet ikke som en flash opgave.
Skal kunden upload 2 størrelser for hvert billede (thumb + fullsize)?

Det lyder noget nemmere (for dig og kunden) at lave en upload form, generere en thumb efter upload, indsætte billeder i en database, og så dynamisk vise billederne..
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:15 #2
Det kan være det her kan give dig lidt inspiration og vise dig hvordan det evt kan gribes an (det her er ren flash):

this.createEmptyMovieClip("nm", 100).createEmptyMovieClip("inner", 1); // lav containers til jpeg

this.nm.inner.loadMovie("billede.jpg"); // load jpeg

this.nm.onLoad = function() {
    this.inner._xscale = this.inner._yscale = 20; // skalér til thumb

    this.onRelease = function() {
        this.inner._xscale = this.inner._yscale = 100; // skalér til normal
    }
this.nm.onLoad();

Held og lykke med det :)

mvh mat
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
18. oktober 2003 - 22:54 #3
takker for kommentaren mat
det er noget jeg kan bruge

Men det AS du har skrevet der loader det ikke kun et bestemt filnavn??

hvordan får jeg den til at kigge efter nye filer og så loade de nye filer ind i flash??
kan du ikke lige komme på messenger??
kim@kims-webdesign.dk

MVH Kim Johansen
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2003 - 23:06 #4
"Men det AS du har skrevet der loader det ikke kun et bestemt filnavn??" - Jo, men det kan nemt sættes op til at loade flere (keyword: løkker :)

"hvordan får jeg den til at kigge efter nye filer og så loade de nye filer ind i flash??" - Det kan flash ikke, hvis du specifikt vil lede efter nye filer på serveren skal du bruge et eller andet der kan se den slags (sikkert asp eller php). Herefter skal du fortælle flash hvad den skal hente eksternt.

Jeg kender jo ikke den præcise funktionalitet du efterlyser?

Jeg vil helst ikke ordne den slags over messenger - det er imod grundtanken i eksperten - og ved at holde det her er der jo flere, der kan hjælpe (det er jo ikke sikkert jeg lige har lysten hele tiden :)

mvh mat
Avatar billede Kim Johansen Nybegynder
16. november 2003 - 01:11 #5
jeg fandt aldrig svaret, men hvis nogen kan hjælpe ville jeg blive glad.

MVH Kim