Avatar billede martinjaeger Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Omprogrammere en While Loop til en For Loop. Hvordan gør jeg.

Hejsa,

sidder og sveder lidt over en opgave, som jeg har svært ved at finde ud af. Opgaven lyder på at lave følgende While Loop om til en For Loop.
{
int index = 0;
while(index < notes.size()) {
  System.out.println(notes.get(index));
  index++;
  }

Jeg har prøvet mig lidt frem.

Har fundet frem til følgende:

{
      for(int index = 0; index < notes.length; index++) {
            System.out.println(notes.get(index));

            }

Jeg er newbie i Java, og bruger derfor BlueJ, til at komme igang med. Den bestående kode, opretter et ArrayList til disse "notes".

Kan i evt. komme med et par hints, til hvordan jeg kan forbedre mit forslag. Jeg vil ikke have den færdige løsning, da dette ikke kommer mig til gode.

Mvh

- Martin
Avatar billede mat Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:56 #1
Jeg er på ingen måde Java-ekspert, men er der nogen speciel grund til at du bruger length istedet for size() i din for-løkke?

for(int index = 0; index < notes.size(); index++) {
            System.out.println(notes.get(index));

            }

..burde da i princippet være nøjagtig det samme som while-løkken?

mvh mat
Avatar billede martinjaeger Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:40 #2
Hej Mat,

Lad mig sige det på denne måde, man skulle tro du var ekspert. Du har fuldstændig ret. Respekt. Læg dit svar ind. Og jeg gir dig point.

Mvh

- Martin
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2003 - 09:22 #3
Hej Martin,

det ser ud til du god kunne bruge et link til java's API: http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/

hvis du kigger på ArrayList klassen (http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/util/ArrayList.html) kan du se length metode er, men en size metode som mat skriver. API'en er et uundværligt værktøj.
Avatar billede mat Nybegynder
18. oktober 2003 - 10:09 #4
her er et svar :)