Avatar billede mj86dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 04:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Warnings til mit FTP-script

Jeg har lavet et PHP-script der kan finde ud af om ens FTP er online eller offline. Det virker fint, men jeg får bare nogle warnings når FTP'en ikke er online. Sådan ser noget af mit script ud:
$conn_id = ftp_connect(IP, PORT, TIMEOUT);
$login_result = ftp_login($conn_id, USER, PASS);

Jeg får denne warning:
Warning: ftp_connect(): php_hostconnect: connect failed in c:\program files\apache group\apache\hp\ftp\index.php on line 45

Mit spørgsmål lyder. Hvordan får jeg fjernet warnings når den ikke kan connecte til FTP'en. Webserveren ligger på min egen computer. Skal jeg måske konfigurere noget i PHP.ini, eller i Apache? Jeg vil helst undgå at konfigurere disse to ting. Det ville være bedst hvis man kunne fjerne disse Warnings med en PHP-kommando.
Avatar billede sukos Juniormester
17. oktober 2003 - 06:30 #1
$conn_id = @ftp_connect(IP, PORT, TIMEOUT); //@ hindrer visning af fejlmeddelse
    if(!$conn_id)
    {
    echo"Sorry, kunne ikke connecte!";
    exit;
    }else{
$login_result = ftp_login($conn_id, USER, PASS);
    }
Avatar billede mj86dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:40 #2
Jeg vil give dig point hvis du laver et svar i stedet for en kommentar
Avatar billede sukos Juniormester
18. oktober 2003 - 11:29 #3
ok :O)