Avatar billede legomobilen Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Varm P4

Jeg har en P4 800 2,4 Box som bliver meget varm efter min mening. idle ligger den på 44 og full load på 66. Jeg har 2 kabinetblæsere i og min køler sidder rigtigt om det er det rigtige lag kølepasta på, temp læses både fra bios og win, og jeg ved at den passer for man kan næsten brænde sig på køleren, når den når de 60 begynder den at hakke i spil, SHG siger at det er normalt, jeg tror dem ikke, er CPU dårlig kvalitet ?

evt nogen jeg kan ringe til for at få support???
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:26 #1
*Griner* Du behøver nu ikke oprette spørgsmålet igen, blot med flere points!
- Det med pointene var kun for sjov *S*

...men her er svaret igen...

Bemærk at Vcore (spændingen til processoeren) ikke behøver at være så stor til den omtalte processor, mens de mindre processorer (533MHz) faktisk kræver en højere Vcore.

Ved at stille spændingen ned, udvikles der mindre varme. De fleste bundkort giver mulighed for at ændre Vcore via switches eller via BIOS.

- Max temperaturen for din processore er 74 grader!

Se test/beskrivelse her: http://www.au-ja.org/review-p43200vsxp3200-print.phtml
Avatar billede legomobilen Nybegynder
17. oktober 2003 - 00:12 #2
Jo det er jeg godt klar over, jeg vil bare gerne vide om min CPU har en fejl, Jeg ændrede point fordi jeg har rigeligt af dem og jeg tænkte at skulle du have point så får du.
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 09:07 #3
Nej, din CPU er ikke dårlig.

Den temp du kan stole på er den i bios! Aida og forskellige programmer har det med at afvise en del! Det med den hakke behøver ikke skyldes din CPU men derimod grafikkortet eller dine RAM.

Prøv at skifte din grafik driver til en ældre  eller test dine RAM
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 09:10 #4
Ps. 60 grader er ikke normalt for P4! så den skal de ikke undskyld med!

Prøv også at pille en side af din kabinet og se om temp falder. Gør den det kan det jo skyldes dine kølere ikke er gode nok måske

Just my 2 cent :-)
Avatar billede legomobilen Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:31 #5
Ram er helt nye, Kingston HyperX PC3500 så de fejler ikke noget og grafikkort kørte godt nok på det gamle Mobo med KT400 så jeg tror ikke på at
Avatar billede legomobilen Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:36 #6
at GF4 fejler noget. Temp kommer max ned på 40 hvis jeg piller side af. De 60 C er hvis jeg belaster CPU meget, Idle ligger på 46 nu med rumtemp på ca 20