Avatar billede vsign Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skift for action og tabel row med DOM

Hej Er der nogle som er inde i DOM ?

Jeg har en tabel som indeholder en række med 4 celler og jeg vil gerne kunne skifte den ud med en tabel med en række og 5 celler ved at klikke på et link/en knap i tabellen er der nogle som kan vise mig hvordan dette gøres ?

Sådan her ser de 2 tabeller ud
<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<form name="form1" method="post" action="x.asp">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td>Skift</td>
    <td><select name="fag">
    </select></td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
    </tr>
</form>
</table>

<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<form name="form1" method="post" action="y.asp">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td>Skift</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
    </tr>
</form>
</table>
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2003 - 15:15 #1
Sådan ?-)

<script type="text/javascript">
function skift(id1,id2){
    document.getElementById(id1).style.display='none';
    document.getElementById(id2).style.display='block';
}
</script>
<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="tabel1" style="display:block;">
<form name="form1" method="post" action="x.asp">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td onclick="skift('tabel1','tabel2')" style="cursor:pointer;">Skift</td>
    <td><select name="fag">
    </select></td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
    </tr>
</form>
</table>

<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" id="tabel2" style="display:none;">
<form name="form1" method="post" action="y.asp">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td onclick="skift('tabel2','tabel1')" style="cursor:pointer;">Skift</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit"></td>
    </tr>
</form>
</table>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:27 #2
<html>
<head>
  <title>test</title>
  <script>
  function Switch() {
    if (document.all["soeg2"].style.display == "none") {
        alert('2');
        document.all["soeg1"].style.display = "none";
        document.all["soeg2"].style.display = "inline";
        return false;
    } else {
        alert('1');
        document.all["soeg1"].style.display = "inline";
        document.all["soeg2"].style.display = "none";
        return false;
    }
  </script>

<body onload="Switch();">

<div id="soeg1" style="display: none;">
<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td onclick="skift('tabel1','tabel2')" style="cursor:pointer;">Skift</td>
    <td><select name="fag">
    </select></td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit" onclick="Switch();"></td>
    </tr>
</table>

</div>

<div id="soeg2" style="display: inline;">
<table width="500" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td>S&oslash;g</td>
    <td onclick="skift('tabel2','tabel1')" style="cursor:pointer;">Skift</td>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input type="search" name="textfield"></td>
    <td><input type="submit" name="Submit" value="Submit" onclick="Switch();"></td>
    </tr>
</table>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:28 #3
Du skal selvfølgelig lige fjerne alert('#'); :)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:30 #4
og så de andre tags lavet af roenving .. Jeg stjal lige tabellerne fra ham ;)
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2003 - 15:32 #5
>>mr.meincke

-- dit brug af document.all gør selvfølgelig at det virker i IE4, men fjerner alt som ligner browser-kompatibilitet, da ingen andre (udover vist Opera) understøtter den slags metoder ...

-- ved at bruge document.getElementById opnår jeg at det virker i stort set alle moderne browsere (hvortil jeg ikke regner IE4 !-)

-- og derudover udmærker din sig vist kun ved at kræve ekstra elementer, teknikken er den samme !-)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:33 #6
Lol sry havde ikke set der stod skift i en td... Roenving skal ha points! :o)
Avatar billede mr.meincke Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:34 #7
Roenving >> Hehe, i know ... Sagde også du skulle ha points? Havde fuldstændig misforstået det spørgsmål...
Avatar billede vsign Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:44 #8
Roenvings virker til mit behov så hvis du vil have disse point så lav lige et svar eller siger jeg mange tak for hjælpen

/vsign
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2003 - 15:45 #9
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2003 - 15:57 #10
-- og tak for points ;~}
Avatar billede vsign Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:15 #11
Selv tak - jeg savner en grundig introduktion til DOM for jeg ved det kan hjælpe mig meget i min kodning, men alt for ofte tyr man til workarounds i stedet for at få det lært. Så kender du nogle gode sites der på en pædagogisk god måde forklarer hvordan man arbejder med DOM så vil det være for fedt

/Peter
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2003 - 16:26 #12
www.html.dk har de en css-tutorial og det jeg har set af den virker helt fornuftigt !-)