Avatar billede gooni Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Logon script køre ikke

Jeg har et problem med at få NT og win2000 brugere til at køre logon script på WIN2003 server (euler), da login scriptet aldrig starter. Brugerne er på domainet og har fin adgang og kan køre scriptet manuelt.
Laver jeg en fejl et sted, for jeg synes jeg har gjordt det som guiden, siger jeg skal.

Denne sti er shared som NETLOGON:

C:\WINDOWS\SYSVOL\sysvol\DRCMR\scripts

Logon scriptet hedder login.vbs. Det laver ikke andet end at mounte et drev. Scriptet ser sådan her ud:

Set wshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")
wshNetwork.MapNetworkDrive "H:", "\\euler\home"

I bruger profilen på serveren, i feltet logon script har jeg så skrevet:

\\euler\netlogon\login.vbs
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:25 #1
prøve en her

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set WshProcessEnv = WshShell.Environment("Process")
Set WshNetwork = WScript.CreateObject("WScript.Network")

sUserName = WshProcessEnv("username")
WshNetwork.MapNetworkDrive "H:", "\\euler\home" & sUserName
Avatar billede gooni Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:40 #2
Scriptet starter stadig ikke automatisk, men ellers virker detsvære lige så godt som det jeg havde lavet, det kommer dog med en fejl fordi det er en NT PC jeg prøver fra.

fejlen kan ses i dette spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/414630

Scriptet fejler ikke noget men der må være en opsætning i Windows 2003 server der skal slåes til så den køre logon script automatisk ved logon af brugeren.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:50 #3
hos os skriver vi ikke servernavn og sharenavn (\\euler\netlogon\login.vbs )
kun filnavn, da den automatisk tager \\domænecontroller\netlogon
Avatar billede gooni Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:19 #4
Jeg har prøvet både med og uden stien og intet hjælper.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:21 #5
prøve at kigge på den link, det er måske ikke lige du skal bruge men den give dig en ide til en løsning.

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/scriptcenter/scrguide/sas_wsh_aqcf.asp
Avatar billede gooni Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:36 #6
Jeg tror ikke det er et script jeg skal bruge, da jeg saktens kan køre det manuelt.
Der må være en opsætning som jeg har glemt eller et eller andet som gør at den kan starte logon scriptet. Så simpelt som et flueben måske :)
Avatar billede huusom Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:17 #7
Du kunne være pisse fræk og bøje problemet...
Du kunne starte en login.cmd der starter din login.vbs fil.
Har du også problemer med at starte .cmd filer?
Avatar billede gooni Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:23 #8
Ja det tænkte jeg også, da vores gamle server (NT) kørte med .cmd script, men det hjalp heller ikke at prøve med .cmd
Scriptet starter stadig ikke.
Avatar billede clausjj Nybegynder
20. oktober 2003 - 10:10 #9
Har du prøvet at lægge login scriptet ind i en Group Policy, for at se om det virker?
Avatar billede tomdane Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:33 #10
Det kan jo være VB som er problemet, så har du prøvet som .bat-fil i stedet for et VB-script:

Login.bat med indholdet

"Net use H:  [og så kan jeg ikke huske resten, men noget med %username%]"

En anden ting er at opgradere til MDAC 2.8 på klienterne. Jeg har fået løst de mærkeligste problemer ved at opgradere MDAC.
Avatar billede alexn Nybegynder
30. oktober 2003 - 14:06 #11
Hej
Jeg oplever samme problem med logonscript. Har du fundet en løsning??
Avatar billede gooni Nybegynder
18. november 2003 - 09:42 #12
Ja det har jeg faktisk, dog ikke lige sådan som jeg håbede.

VB virkede ikke så jeg lavede en .bat fil i stedet for, den køre uden problemer så længe man kun skriver fil navnet ind i profilen uden stien.

Filen skal ligge i det bibliotek der er shared som "netlogon" hvis du sætter login scriptet per bruger.

Tomdane hvis du laver et svar så får du point.

Tak alle sammen.
Avatar billede tomdane Nybegynder
19. november 2003 - 20:51 #13
allright, fuld skrue, learning is living...