Avatar billede natro Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsættelse af php-application på html side

Jeg leger med en poll-applikation, hvor der indgår php og mysql. Det hele fungerer fint, men jeg kan ikke finde ud af det der ellers burde være nemmest(?), at sætte nedenstående kode ind. Den første del skal, står der, sættes ind allerførst, men hvor skal den sidste del sættes ind? - før/efter/i body/head/html??? etc.?

<?php
/* Include this before your html code */
include "./poll_cookie.php";
?>

--------------------------------------------------------------------------------
<?php

/* path */
$poll_path = "c:/hotel/webdemon.dk/www/poll/db";

require $poll_path."/include/config.inc.php";
require $poll_path."/include/$POLLDB[class]";
require $poll_path."/include/class_poll.php";
$CLASS["db"] = new polldb_sql;
$CLASS["db"]->connect();

$php_poll = new poll();

/* the poll */
echo $php_poll->poll_process(1);

}

?>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:14 #1
Reelt burde det ikke have den helt store betydning hvor du placere det, men hvis det var mig ville jeg sætte det imellem <body> og </body>
Avatar billede natro Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:32 #2
hvis det er rigtigt hvad du skriver, hvorfor læser browseren så php koden som tekst istedetfor at hente applikationen?
http://www.webdemon.dk.iis.igangstraks.dk/afstemning.htm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:35 #3
natro >> Skyldes det ikke at du henviser til en fil der ligger på din computer (c:/hotel/webdemon.dk/www/poll/db/include/config.inc.php) ??
Avatar billede ohmish Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:36 #4
de steder hvor du sender noget til browseren (f.eks echo "hejhej") , skal helst være i body. hvor du kan, bør du samle sætte koden i body. hvis php/mysql el. lign. spytter en fejl ud, vil den stå pænere og følge html standard.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:36 #5
natro >> Du er da nødt til at gemme filen .php for at den kan fortolke din gode
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:36 #6
gode => kode