Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

repeater sæt baggrundsfarve på valgte item

jeg har lavet en repeter der udskriver en menu.

disse menupunkter har alle en class der hedder .tabpanel{...}

jeg kunne nu godt tænke mig at den sætter det valgte items class til .tabpanel_active {...} når der er klikket på den.

nogen der ved hvordan det skal gribes an ?

Mvh

p_pippi
Avatar billede repsak Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:25 #1
sorry, men du kan ikke bruge repeater og styles... :-(
(ifølge bogen programming ASP.NET)
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:33 #2
crap....
har du så nogen ide om hvordan jeg ellers kan udskrive en menu ?
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:33 #3
som kan hvad jeg søger ?
Avatar billede repsak Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:35 #4
efter hvad du skriver så er en datalist nok det du skal bruge... den kan vist alt hvad en repeater kan (+ lidt til)
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:38 #5
ok...så lad os antage at jeg bruger en sådan en, hvordan fanger jeg så hvilken knap der er trykket på, og sætter class derefter ?
Avatar billede repsak Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:41 #6
kan ikke helt sætte mig ind i din problemstilling...
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:47 #7
jeg udskriver nogle links gennem et dataset.

<a href="#">link1</a> | <a href="#">link1</a> | <a href="#">link1</a>

når jeg så trykker på et af disse vil jeg gerne have baggrundsfarven på det klikkede link til at skifte, se evt http://www.asp.net
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:00 #8
ok....det kunne næsten ikke være mere simpelt:

<%@ Page Language="VB" Debug="True"%>
<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>
<script Language="VB" runat="server">

Sub Page_Load(Sender As Object, E As EventArgs)
    If Not Page.IsPostBack Then
      DataBind()
    End If
End Sub

Sub DataBind()
    Dim DS As DataSet
    Dim MyConnection As OleDbConnection
    Dim MyCommand As OleDbDataAdapter
        MyConnection = New OleDbConnection(System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("connectionstring"))
        DS = New DataSet()
        MyCommand = New OleDbDataAdapter("select [Pages].[PageId], [Pages].[PageNavText] from Pages", MyConnection)
        MyCommand.Fill(DS, "Pages")
        MenuItems.DataSource = DS.Tables("Pages").DefaultView
        MenuItems.DataBind()
End Sub

Sub DataList_ItemCommand(sender As Object, e As DataListCommandEventArgs)
      If e.CommandSource.CommandName = "select" Then
          MenuItems.SelectedIndex = e.Item.ItemIndex
      End If
    DataBind()
End Sub
</script>
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>test repeater.aspx</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="tabs.css" />
</head>
<body>
<form runat="server">
  <asp:datalist id="MenuItems" runat="server" RepeatDirection="Horizontal" OnItemCommand="DataList_ItemCommand" ItemStyle-CssClass="tabpanel" SelectedItemStyle-CssClass="tabpanel_active">
      <HeaderTemplate>header-------</HeaderTemplate>
        <ItemTemplate>
            <asp:LinkButton  ID="MenuLink" runat="server" CommandName="select"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "PageNavText") %></asp:LinkButton>
        </ItemTemplate>
        <SelectedItemTemplate>
            <asp:LinkButton  ID="MenuLink" runat="server" CommandName="select"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "PageNavText") %></asp:LinkButton>
        </SelectedItemTemplate>
      <FooterTemplate>----------footer</FooterTemplate>
  </asp:dataList>
</form>
</body>
</html>

Mvh

P_pippi
Avatar billede repsak Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:27 #9
ja det der var jeg squ aldrig kommet frem til med de få oplysninger du havde offentliggjort ;-)
Avatar billede p_pippi Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:34 #10
jeg ved det, jeg er en lort til at formulere mig...