Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved logon med SA på MSDE 2000 (SQL Server 2000) SP 3

Hej.
Har lige installeret en MSDE database servicepack 3 og derefter kørt et script der gør det muligt at køre mixed security. Ved installationen fik jeg besked på at jeg SKULLE ændre mit SA password ved at skrive setup saPWD="PASSWORD". Installationen gik godt.
Nu er jeg så inde i .NET milijøet og ønsker at lave en ny database med SQL server Authentication. Mit login navn er sa og selvfølgelig mit password som jeg brugte ved installationen. Herefter kommer der en fejl:

ADO ERROR:'
Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL server connection.'

Det er da nok meget rigtigt men hvad er problemet og hvordan løser jeg det?

Håber der er nogen der kender løsningen
Med venlig hilsen
Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2003 - 13:17 #1
Check hvad

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\xxxx\MSSQLServer\LoginMode

står til !

Hvis det står til 1 så ret det til 2 !
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:22 #2
Den står desværre allerede til to, det har det script som jeg kørte for at lave mixed security sørget for :(
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2003 - 15:26 #3
Hvilken connection string bruger du ?
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:15 #4
Bruger ikke nogen connection string. I Microsoft .NET er der en del af programmet man kan bruge til at lave databaser, connecte lave tabeller m.m men det er det jeg ikke kan få til at virke. (Det har virket på den gamle version af MSDE, altså før service pack 3) men nu vil det slet ikke noget som helst.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2003 - 16:50 #5
Når jeg bruger C# -> MSDE så bruger jeg en connection string.

Prøv lige og post den kode der laver connection.
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:18 #6
Så langt er jeg slet ikke nået endnu, jeg prøver bare at lave databasen.

Her er hvad jeg gør.
1. Åben Server explore.
2. Højre klik på Data connection og vælg Create new SQL Server database.
3. Skriv servernavn.
4. Skriv database navn
5. Vælg "Use SQL Server authentication"
6. Skriv Login navn: "sa"
7. Skriv password.
8. Tryk ok.

Så kommer fejlen!!!
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:19 #7
Hvis jeg bruger NT authentication virker det.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2003 - 17:24 #8
OK - så forstår jeg.

Men har ikke nogen løsning.
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:32 #9
Øv, men tak for forsøget
Avatar billede jkarly Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:41 #10
Så har jeg fundet ud af hvad jeg gjorde forkert.
Svaret på hvordan man skal installere MSDE:
1. Når man installere MSDE skal man bruge følgende setup streng:
Setup.exe /qb+ INSTANCENAME=NetSDK DISABLENETWORKPROTOCOLS=1 SAPWD=<YOUR SA PASSWORD>

Når man laver en ny database skal man skrive følgende som servernavn:
[computernavn]\NetSDK\database navn

Så virker det også i NT authentication.