Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. januar 2001 - 23:17 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Login-system

Hejsa, ved godt at spørgsmålet har været oppe og vende før, men jeg kan ikke se at lige netop mit har været det før, uanset hvor usandsynligt det lyder...

Jeg har brug for et login-system,
hvor der skal være mulighed for multi-brugere, så når brugeren indtaster navn og password, går han til en unik side for ham selv, altså ikke hvor han blot får adgang, men de skal være til forskellige sider til forskellige brugere.
Altså, bruger a indtaster navn: a og password og det checker så, og sender ham fx til side_a_ok, og hvis det er b der logger ind, så er det til side_b_ok..
I PHP (evt.) med MySQL, eller ASP, men siden hvor det skal godkendes når man går ind på siden er i PHP!!
Avatar billede olemongol Nybegynder
02. januar 2001 - 23:48 #1
Du kan prøve med det her:
http://hammer.prohosting.com/~azilgard/webkoder.html

Hilsen Ole
Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. januar 2001 - 23:50 #2
OleMONGOL --> Hvad har det med sagen af gøre??
Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. januar 2001 - 23:50 #3
Ups, skulle afvises!
Avatar billede pallepop Nybegynder
03. januar 2001 - 00:05 #4
her er et link hvor der er et login script
http://www.phpuniverset.dk/source.phtml?action=read&is=21
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 00:09 #5
ja, men det er jo et almindelig login-system, jeg har specielle krav..
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 00:59 #6
så lav det!!
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 01:01 #7
du har f.eks en mysql tabel hvor du smider brugere ind.. ik\'???  - godt
så kan du lave et ekstra felt med f.eks brugerstatus.
Hvis brugerstatus er \'Normal\' så skal man sendes til side_a
Og \'Lidt_mere\' så til side_b ... osv...
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. januar 2001 - 11:02 #8
Enig med nerdyguy - det spg. du stiller kræver kun lige 5 min logisk tankegang og lidt kreativ kodning...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 11:07 #9
Jeg er bange for at jeg ikke har, og kan, forklare det, det er også træls besværligt, jeg tror jeg lukker og finder en anden måde...
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 15:27 #10
Undskyld :(
Jeg var lidt sur, og det skal jo ikke gå ud over dig!!

Det lyder nemt sådan som du beskriver det, så jeg kan jo hurtigt fixe det til dig. Giv mig en times tid, så har jeg noget !!

Har du ikke en email eller sådan noget?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 16:15 #11
yes yes, warp@mailme.dk
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 16:18 #12
ok, jeg har lidt travlt med en anden side som skulle være oppe at køre i morges!!
Men jeg arbejder på sagen :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 16:21 #13
lytter med..
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 16:41 #14
Vi kan starte med siden hvor oplysningerne bliver valideret:

\'login.php\'

<?php
// Definer hvor du vil sende brugeren hen til hvilken status
$status1    =    \"Member\";
$side1        =    \"side_a.php\";
$status2    =    \"Junior_Member\";
$side2        =    \"side_b.php\";
$status3    =    \"Admin\";
$side3        =    \"side_c.php\";

if ($submit) {
// Hvis man kommer ind på siden ved at skrive \'login.php?submit=etellerandet\' så kan vi definere nick+kode som IKKE bliver valideret..
// Det vil føre til forkert brugernavn ...
if (!$nick) {
  $nick = \"null_\";
}
if (!$kode) {
  $kode = \"null_\";
}

// Inkludere filen som opretter forbindelse til databasen
include(\"db.inc.php\");

$query = mysql_query(\"SELECT crypt_pass,status FROM brugere WHERE nick=\'$nick\'\") or die(mysql_error());

// Hvis ikke der kommer noget resultat, så er brugernavnet forkert.
if (!mysql_num_rows($query)) {
  Header(\"Location: index.php?err=2\");
  Exit();
}
else
{
$kode = md5($kode);
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
  $dbpass = $row[crypt_pass];
  $status = $row[status];
}

if ($kode != $dbpass) {
  Header(\"Location: index.php?err=1\");
  Exit();
}

if ($kode == $dbpass) {
}
  SetCookie(\"login\", \"ok\", (time()+(60*60*24)));  // Sætter login-cookien til én dag..
}

// Kommer man hertil så er alt ok, og vi kan sende brugeren videre.
if ($status == $status1) {
  Header(\"Location: $side1\");
  Exit();
}
if ($status == $status2) {
  Header(\"Location: $side2\");
  Exit();
}
if ($status == $status3) {
  Header(\"Location: $side3\");
  Exit();
}

} else {
  Echo \"Ingen adgang\";
}
?>

Og siden til at logge ind på :

\'index.php\'

<?php
// Sørg for at login-cookie slettes
if ($HTTP_COOKIE_VARS[\"login\"]) {
  SetCookie(\"login\", time(), time()-1);
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Login til brugersystem</title>
</head>

<body>
<div align=\"center\"><h1>Login til brugersystem</h1>
<br>

<?php
// Hvis der bliver indtastet noget forkert så skriv en fejlbesked
if ($err==\"1\") { echo \"<font color=red size=2>Der blev indtastet forkert kodeord</font>\"; }
if ($err==\"2\") { echo \"<font color=red size=2>Der blev indtastet forkert nick</font>\"; }
?>
<form action=\"login.php\" method=\"post\">
<table cellpadding=\"0\" cellspacing=\"5\" border=\"0\" align=\"center\">
  <tr>
    <td>Nick:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"nick\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Kode:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"kode\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td>
    <td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Login\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"2\"><a href=\"nybruger.php\">Opret bruger</a></td>
  </tr>
</table>
</form>

</div>
</body>
</html>
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 16:46 #15
Feltet hvor man indtaster kodeordet skal selvf. være:

<input type=\"password\" name=\"kode\">

Altså af typen \'password\' ...
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 16:49 #16
Og her er et dump fra databasen:

#
# Struktur dump for tabellen \'brugere\'
#

CREATE TABLE brugere (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  navn varchar(50) NOT NULL,
  nick varchar(50) NOT NULL,
  status varchar(20) NOT NULL,
  password varchar(20) NOT NULL,
  crypt_pass varchar(40) NOT NULL,
  dato int(9) DEFAULT \'0\' NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
);

#
# Data dump for tabellen \'brugere\'
#

INSERT INTO brugere VALUES ( \'1\', \'Martin Johansen\', \'nerdyguy\', \'Admin\', \'nerdyguy\', \'bcd67fc4ef536215bd824fc0e58f147b\', \'978536687\');

Grunden til at der er et \'password\' felt, er fordi hvis brugeren har mistet sit kodeord, så skal du jo kunne sende det til ham :)

- Jeg bruger forresten md5() til kryptering..

Avatar billede nerdyguy Nybegynder
03. januar 2001 - 17:29 #17
det er færdig og pakket ned i zip-format nu... jeg sender det lige!
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. januar 2001 - 10:29 #18
kan du sende det til ps@web-sale.dk  også.
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. januar 2001 - 11:15 #19
han smider vel en url ud til en ZIP eller RAR, så vi alle kan se det?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. januar 2001 - 13:43 #20
Æh, jeg venter stadig på det nye system, ikke fordi det haster :)
Det ligge altsammen overvenover, problemet er at det ikke lige var det jeg efterlyste, så der kommer en ny/anden version...
Avatar billede exe_science Nybegynder
05. januar 2001 - 13:49 #21
Login script
Et login-script skrevet i perl. Indeholder et script til brugeroprettelse og et script til verificering af brugernavn og password. Scriptet er skrevet af Klaus Lyngsø

se en demo:  http://www.whitehat.dk/scripts/demo/login.html

download her: http://www.whitehat.dk/scripts/download/loginscript/login.zip
Avatar billede morphius Nybegynder
12. januar 2001 - 07:33 #22
Jeg kan godt sende dig et script hvis du lige kan give mig din E-mail adresse.....

-Jonas :-)
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
12. januar 2001 - 10:25 #23
Jeg har jo sendt dig den nyeste version ... !!!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
12. januar 2001 - 14:42 #24
--> Nerdyguy, du har kun skrevet kommentarer endnu, jeg mangler lige et svar :-)

-->Morphius, warp@mailme.dk
Avatar billede helpme-cat.dk Nybegynder
28. januar 2001 - 12:28 #25
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/User_Authentication/

Der er frit valg hehge, men der er mange gode og nogle som ik er så gode!....
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. januar 2001 - 12:31 #26
Har du fået det du skal bruge? Eller mail mig på lojmann@lojmann.dk med en komplet krav spec. så skal jeg se hvad jeg kan gøre for dig!
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. januar 2001 - 20:51 #27
Åh jeg gider ikke svare...  så skidt da :)
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. januar 2001 - 20:52 #28
Men skriv endelig hvis der er noget galt...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
28. januar 2001 - 20:54 #29
Tja nerdyguy, som du nok husker virkede det jo ikke helt pga. fejlen med at det skal bruges på en freepaq server og her indlæses headers som det første af iqbaren....Men hvis du finder en løsning ville det ikke være dårligt..
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
28. januar 2001 - 21:12 #30
Jeg har kigget på problemet med InfopaQ. Vi (undertakers.dk) har sendt en mail og venter på svar...!!
Jeg skal nok sige til hvis der er bid.. :)
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 08:35 #31
Hejsa, jeg har selv løst problemet, da der desværre ikke var nogen der kunne klare den, Nerdyguy har da fortjent dem da han lavede et system som desværre ikke virkerde pga. skod Freepaq.