Avatar billede a-zartie Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mystisk fejl ved include

Jeg har en hjemmeside der er opbygget over en skabelon, der inkluderer en top og bund. Jeg laver en include i min index.php fil, der inkluderer en fil, der definerer nogle includes.
include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/includes.php";

includes.php indeholder følgende:
define ("ROOT", "http://localhost/include/");
define ("DATABASE_H", ROOT."top.php");
osv.

I min index.php kan jeg så lave en
include TOP_H;

toppen (TOP_H) trækker så igen på nogle af de includes, der er defineret i includes.php

Det virker fint når jeg includer i min index.php fil, men når jeg includer i TOP_H virker det ikke...

Da jeg sad og startede på siden, sad jeg på en win98 maskine, og der virkede det. Siden flyttede jeg over på en linux, og der virkede det ikke. Har siden prøvet på en win2000 og winXP maskine, men der virker det heller ikke??  heeeelp....
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 19:57 #1
<ole>

Har du prøvet at bruge den rigtige include-syntaks:
  include( "sti_til_fil.php" );
Prøv at bruge parentes og se, om ikke det hjælper ... include() er jo en funktion, der tager stien til filen som argument.

Det kan meget vel også være noget sti-rod ... men så ville du få en fejl - og den havde du vel i så tilfælde delagtiggjort os i  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede a-zartie Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:19 #2
Jeg har vist selv fundet fejlen (hvorfor det så har virker aner jeg ikke).
Når man laver en define bliver det til en konstant, der ikke kan ændres. Jeg går ud fra at det også betyder at man ikke kan bruge variabler i den fil man definer.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2003 - 23:22 #3
nope ... det er under ingen omstændigheder problemet. Problemet er vel, du bruger en forkert sti. Du skal ikke bruge 'http://localhost/include/' - men filens serversti.