Avatar billede fister9 Nybegynder
08. oktober 2003 - 21:44 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Norton Antivirus (og firewall måske)

Hejsa - vi har problemer på hjemme-netværksfronten. Det drejer sig om Norton antivirus.

Vi har en computer med en nyinstalleret windows98 (1) hvor Norton er installeret fint nok og virker. Så har vi en anden computer med en gammel og slidt windows98 installation(2) og så har vi en computer med en helt ny installeret win ME (3)

Vi har problemer på computer 2. Netværkskablerne var ikke tilsluttet fordi vi har renset alle 3 maskiner for bugbear som smitter via netværket. Vi har så installeret Norton på maskine 2 og i starten vil den køre liveupdate og kan ikke rigtig få forbindelse, så vi kommer i tanke om netkablet og sætter det i midt i det hele. Herefter kan den ikke få forbindelse til liveupdate og siger så: "Liveupdate kan ikke læse listen over nye opdateringer.... Live update kan ikke pakke listen over tilgængelige opdateringer ud. Opdateringslisten er ødelagt. Du skal køre live update igen for at få en ny opdateringsliste."

Ög lige meget hvor meget man prøver, så bliver den sq ved med at sige det! Hvorfor kan vi ikke opdatere? Har det noget at gøre med at vi er 3 computere der prøver at bruge den samme licens? Min far købte den gennem TDC, fordi vi har ADSL gennem den.. Og den gælder lige til oktober næste år.

Det sker også på den nye computer med me (og vi har sat interenetforbindelsen op og den virker). Problemet med Me er at man ikke kan en skid fordi man ikke er administrator (?)... Man kan ikke engang afinstallere norton og prøve igen! Der er kun en måde vi logger på computeren på og det er den måde vi angav aller første gang efter win me installationen...

Ok.. Vi vil bare have norton til at virke på de 2 sidste maskiner, så jeg håber der er nogen der kan løse problemet samt har kendskab til hvordan me fungerer (for jeg gør sq ikke - jeg bruger kun xp og 98).. Så... Red min dag og få de 200 point...

Btw.. netværket virker ellers fint nok...

På forhånd tak...
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 21:50 #1
"Ok. Vi prøver lige at gøre det manuelt. Det er faktisk ret ofte at det ikke lykkedes at installere Norton korrekt i første omgang. Det som er lidt surt er at man ikke bare kan afinstallere og så lave en ny installation. Niks alt skal væk før man kan geninstallere en fejlfri udgave.

Gå i kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer
Fjerne Alt Norton + Live update
Du skal sikkert genstarte ind imellem

Så skulle de jo være væk, men nej, der ligger en masse rester tilbage af installationen som vi også skal have væk. Jeg vil nu føre dig ind i registreringsdatabasen for at få alle disser rester fjernet. Det er meget vigtigt at du følger min information nøje.

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg, søg i nøgler, værdier og data
Skriv: Norton
Delete den fil programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere filer at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere filer.
Ok men Norton hedder også Symantech så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere filer at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld

Nu skulle du kunne geninstallere en forhåbentlig fejlfri udgave af Norton.

Bliv ikke forskrækket hvis der er mange filer som skal slettes. God arbejdslyst. Håber det virker for dig, men det skulle det meget gerne gøre."

Tyvstjålet fra Aovergaard fra www.spywarefri.dk *S*
Avatar billede popsy Novice
08. oktober 2003 - 21:52 #2
Arrrggghhhh arlet for pokker. Man får ikke hjælp til pirat programmer på eksperten.

fister9> Køb licenser til dine progs, det giver mindre bøvl i længden.
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 21:54 #3
Popsy -> norton kan godt drille også dem med licenser....
Avatar billede popsy Novice
08. oktober 2003 - 21:56 #4
Har det noget at gøre med at vi er 3 computere der prøver at bruge den samme licens?
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 21:58 #5
popsy ->du har en pointe der...
Avatar billede popsy Novice
08. oktober 2003 - 21:58 #6
:-)
Avatar billede fister9 Nybegynder
08. oktober 2003 - 22:43 #7
Han har skam betalt 199 for dem! Men det var uklart for os om vi måtte benytte alle 3 computere i husstanden.. Ville det ikke være lidt ekstremt at vi skal betalte næsten 600 kroner for at få alle computere til at køre helt sikkert?

Anyway jeg ville bare lige understrege vi ikke har nogle pirater her i huset!

Den spørger ikke efter nogen licensnøgler under installationen... Vi har downloadet den direkte fra TDC hjemmeside.. Min far gjorde det vist.. Jeg ved ikek hvordan betalingen fungerer.. De sendte os i hvert fald en regning på 199 kroner for et års licens..

bare skriv videre! jeg kigger på det i morgen! tak indtil videre...
Avatar billede arlet Juniormester
08. oktober 2003 - 22:48 #8
Ja, det er for en af maskinerne. Jo det er rigtigt at det så koster 3x199 for et år, eller ring til norton og hør om i kan lave en aftale
Avatar billede bych Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:01 #9
hallo,, det er fra norton`,s server der er problemer jeg har haf ringet til TDC

hilsen bych
Avatar billede popsy Novice
09. oktober 2003 - 18:49 #10
Undrer mig, eftersom min (lovlige) Norton opdaterer ganske fint, og uden problemer ;)
Avatar billede jessien Nybegynder
10. oktober 2003 - 06:31 #11
Windows 98 :
Denne Computer ->
Vis ->
Mappeindstillinger ->
Sæt markering i 'Vis alle filer' ->
Fjern markering i 'Skjul filtypenavnene for kendte filtyper' ->
Tryk Ok ->
Start ->
Søg ->
Efter filer og mapper ->
Søg efter [*.liveupdate] uden klammer ->
Slet alle de filer, der hedder noget med settings.liveupdate

Windows 2000 / XP :
Start ->
Søg ->
Efter filer og mapper ->
Funktioner ->
Mappeindstillinger ->
Vis ->
Sæt markering i 'Vis skjulte filer og mapper' ->
Fjern markering i 'Skjul filtypenavnene for kendte filtyper' ->
Tryk Ok ->
Søg efter [*.liveupdate] uden klammer ->
Slet alle de filer, der hedder noget med settings.liveupdate
Avatar billede fister9 Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:24 #12
Ok.. Den på computer 2 kom og og køre et par dage efter helt af sig selv... Hvordan kan det være at de virker på alle 3 computere og kan opdateres frit? De gør ikke meget meget for at stoppe pirateri.. Jeg må hellere få informeret min far om det så vi ikke bliver knaldet af AGP..

Anyway den kom selv op, og det andet løste også sig selv... Jeg ved ikke hvad fanden han lavede... Men jeg fik da svar på et par små spørgsmål.. Så i skal få lidt point alligevel...

Generelt synes jeg Norton fucker temmeligt meget op!

Har i nogen ide om hvorfor computer 3 ikke kan se de 2 andre på netværket?
Har i nogen ide om hvorfor jeg ikke kan komme på hotmail? Når jeg skriver koder får jeg at vide "siden kan ikke vises" - hvis jeg slukker alt norton virker det fint? Ideer?