Avatar billede bjarke-b Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:12 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk ligge fil på skrivebordet

Kan man når et program åbnes automatisk få den kopieret ud på skrivebordet? og hvordan?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:14 #1
og hvordan får man et link til en mail adresse ind?
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:14 #2
Hvis du mener fra Start menuen (eller derunder) så nej.

Wordaround: Det kan kun gøres hvis shortcuttet udskiftet med et link til ex. en bat fil, der kopierer et hortcut til programmet ud på skrivebordet og derefter starter programmet.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:21 #3
Jeg har en .exe fil oprettet i visual basic, den skal emailes til en bruger og når den åbnes skal den kopiere sig selv ud på skrivebordet - er det ikke muligt?
Avatar billede martin_moth Mester
08. oktober 2003 - 19:02 #4
Det er slet ikke sikkert at brugeren får lov at modtage en .exe.
Jeg ville i øvrigt nødig modtage en email, hvor en .exe-fil kopierede sig selv ud på skrivebordet - du ved, sikkerhed osv...
Avatar billede oswald Nybegynder
09. oktober 2003 - 00:42 #5
Er det du efterlyser ikke et installationsprogram der, i forbindelse med installationen placerer et link til programmet på skrivebordet. Det kan i så fald laves med de fleste installationsprogrammer.
Hvis du selv vil kode det vil jeg holde med "jpvj" og anbefale at du laver en shortcut. Hvis det er det du vil så skal du bruge et større API (Sig til hvis du vil ha der ;))
Slutteligt vil og også holde med Martin_moth og sige at du nok vil blive bremset af virusbeskyttelse hvis du sender programmet med mail. Alternativt kan du sende et link som peger på programmet (Brugeren vil stadig bliver promtet for accept).

Oswald
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:13 #6
Er der et link til et af disse programmer?
Avatar billede martin_moth Mester
10. oktober 2003 - 20:30 #7
Package and Deployment (følger med VB6 installationen) eller Visual Installer.

Det kan dog ikke helt løse dit problem, som jeg forstår det... Du vil stadig ikke kunne få en email til automatisk at smide en genvej ud på skrivebordet hos modtageren (heldigvis, faktisk :o)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
11. oktober 2003 - 11:56 #8
1) Er der et program der kan pakke det i en fil, og når den installerer ligge en genvej på skrivebordet?

2) Hvordan får man lavet link i VB?
Avatar billede martin_moth Mester
11. oktober 2003 - 19:57 #9
1) Ja, de to jeg har nævnt
2) Link? Hvad mener du?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. oktober 2003 - 14:08 #10
Jeg har i det visitkort du har lavet skrevet en email adresse og en webadresse, når der klikkes på dem skal der åbnes en outllook mail eller en webside
Avatar billede martin_moth Mester
12. oktober 2003 - 15:06 #11
Mht. at åbne en webside i iExplorer fra VB:

Dim InterNetSted As String
Set thebrowser = CreateObject("InternetExplorer.Application")
    thebrowser.Visible = True
    thebrowser.navigate InterNetSted
Set thebrowser = Nothing

eller som beskrevet i http://www.eksperten.dk/spm/283372

Mht. den emailadresse - skal det være sådan, at når du klikker på den skal outlook starte op og oprette en ny email der er klar til at blive skrevet? Hvis ja, så kan du gøre sådan her:

  Dim Outlook As Outlook.Application
  Dim mail
  Dim MAPI
  Set Outlook = CreateObject("Outlook.Application")
  MAPI = Outlook.GetNameSpace("MAPI")
  Set mail = Outlook.CreateItem(0)
  mail.Recipients.Add ("anders@and.dk")
  mail.Subject = "Hej"
  mail.Body = "bla bla"
  mail.send
  Set Outlook = Nothing
  Set mail = Nothing
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:10 #12
Hvordan får jeg det smidt ind, jeg er ikke helt skarp til det :)
Avatar billede martin_moth Mester
16. oktober 2003 - 07:10 #13
Skriv koden der hvor du vil have den udført, f.ekx. i en knaps _Clickevent (så koden køren når du klikker på knappen)