Avatar billede -street- Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:23 Der er 11 kommentarer

MAC Adresse

Sidder på en Debian GNU/Linux med dertilhørende Apache webserver. Skal bruge klient MAC-Adressen, når en bruger (lokalt) går ind på en webside....
Avatar billede -street- Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:24 #1
Har prøvet at bruge `arp -n ip-adr`, men vil kun ha' selve MAC-Adressen som endelige resultat :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2003 - 11:57 #2
Sådan ??

$s=`arp -n 192.168.1.150` ;
if ($s =~ /(..:..:..:..:..:..)/) {
$mac = $1;
print "$mac\n";
}
Avatar billede -street- Nybegynder
08. oktober 2003 - 12:24 #3
erikjacobsen <- Dette virker ganske udemærket, dog ik' hvis man som jeg bruger 'use strict;'.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2003 - 13:38 #4
my ($s,$mac);
$s=`arp -n 192.168.1.150` ;
if ($s =~ /(..:..:..:..:..:..)/) {
$mac = $1;
print "$mac\n";
}
Avatar billede -street- Nybegynder
08. oktober 2003 - 13:58 #5
erikjacobsen <- Det virker ik'...prøvede nemlig selv at deklarere variablerne $s og $mac, men den viser bare en blank side, uden resultat.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2003 - 14:30 #6
hvordan ser din udskrift fra arp ud? Hvis der ikke har været forbindelse
for nylig mellem de to maskiner står der ikke noget i arp-tabellen
Avatar billede -street- Nybegynder
08. oktober 2003 - 17:59 #7
erikjacobsen <- Mit program sender en ping request lige inden den sender arp requesten, så dette er ik' problemet. Desuden virkede din første kode udemærket, dog ik' med use strict, hvor den som sagt viser en blank side.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2003 - 18:01 #8
Ok - det hjælper så ikke meget at sige at det virker hos mig ..... ;)
Avatar billede -street- Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:22 #9
Har lavet en lille rettelse til din kode og nu virker det perfekt ! Tak for hjælpen erikjacobsen :)

// Street^
Avatar billede -street- Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:23 #10
...hvis du vil ha' de 200 points, så skriv lige et svar af en slags :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2003 - 20:41 #11
Hvad har du rettet ?