Avatar billede emileej Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SML: Char liste til alm liste

Illustrerende kode:

fun myfun(x::xs)=
    xs::#"b"
;

myfun(explode("weeeeee!"));

mosml påstår hårdnakket at lister og char lister IKKE kan blandes. Jammen hvordan laver jeg så operationer tilsvarence listeoperationerne på min char list?
Avatar billede tjp Mester
08. oktober 2003 - 02:18 #1
Du prøver at cons'e en liste foran på en char, tsk tsk!! *S*
Det er ikke ligetil at placere et element bagerst i en liste -
uanset typen, men du kunne f.eks. bruge append, altså @, selvom det kører lidt tungt:

fun myfun(x::xs)= xs@[#"b"];

(hvis du skal sætte mange char's bagerst er det bedre at reverse listen, sætte bogstaverne foran og reverse engang til bagefter)
Avatar billede emileej Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:51 #2
Ah well vi har rodet med den her mindbender i et oar dage nu - fast besluttet på at vi ville løse det selv, men aflevering er på fredag så nu skal det bare virker :P