Avatar billede louisebj Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:35 Der er 15 kommentarer

Installation af Firwall volder problemer

Installation af Norton Firewall driller for sjette gang. Blokerer for sig selv og kan ikke opdatere. Nogle tricks? Alternativt nogle gratis firewalls på nettet?
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:35 #1
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:37 #2
Jeg hader selv Norton som pesten.. (deres programmer, deres informations sider er klart af de bedre)

Zonealarm er en god firewall til privat brug og så er den gratis..
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 09:40 #3
Zonealarm er for kendt...

Sådan her får du installeret norton rigtigt, så du kan bruge din liveupdate

"Ok. Vi prøver lige at gøre det manuelt. Det er faktisk ret ofte at det ikke lykkedes at installere Norton korrekt i første omgang. Det som er lidt surt er at man ikke bare kan afinstallere og så lave en ny installation. Niks alt skal væk før man kan geninstallere en fejlfri udgave.

Gå i kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer
Fjerne Alt Norton + Live update
Du skal sikkert genstarte ind imellem

Så skulle de jo være væk, men nej, der ligger en masse rester tilbage af installationen som vi også skal have væk. Jeg vil nu føre dig ind i registreringsdatabasen for at få alle disser rester fjernet. Det er meget vigtigt at du følger min information nøje.

Gå i start
Kør
Skriv: regedit
Ok

Gå i Rediger
Søg
Skriv: Norton
Delete den nøgle programmet finder (tjek lige der står norton)
Find næste (du kan benytte f3 tasten)
Delete
F3
Delete
F3
Sådan bliver du ved til der ikke er flere nøgler at slette. Programmet fortæller dig når der ikke er flere nøgler.
Ok men Norton hedder også Symantech så det skal vi også have slettet
Gå i Rediger
Søg
Skriv: Symantech
Delete
F3
Altså samme fremgangsmåde som da du skrev Norton
Når der ikke er flere nøgler at slette skal du lukke Regedit. Klik på X

Genstart for en sikkerheds skyld

Nu skulle du kunne geninstallere en forhåbentlig fejlfri udgave af Norton.

Bliv ikke forskrækket hvis der er mange nøgler som skal slettes. God arbejdslyst. Håber det virker for dig, men det skulle det meget gerne gøre."

Tyvstjålet fra Aovergaard fra www.spywarefri.dk *S*
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. oktober 2003 - 09:49 #4
Hvad med alle de andre programmer brugeren måtte have installeret fra Symantec??? Skal de bare ødelægges?
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 09:54 #5
jpvj -> Der har du en god pointe....

Der var jeg lidt for hurtig, indrømmet..

louisebj -> Har du andre symantec programmer????

for så gør vi det på en anden måde...
Avatar billede louisebj Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:16 #6
Ja, jeg har Norton Antivirus... skal den også afinstalleres og lægges ind igen.. og i givet fald hvilken rækkefølge... firewall'en kan vel også spærre for live-updaten på Antivirusen?
Avatar billede louisebj Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:17 #7
Hvis det var hvad du spurgte om?
Avatar billede louisebj Nybegynder
07. oktober 2003 - 16:17 #8
Ellers tror jeg ikke, at der er andre Symantec programmer! Hvad ville det da være ? (undskylder min uvidenhed)!
Avatar billede arlet Juniormester
07. oktober 2003 - 16:19 #9
Det er i orden. gå i fjern/tilføj programmer og slet liveupdate..

prøv at installer firewallen igen, hvis det ikke virker, gør vi noget andet
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. oktober 2003 - 00:35 #10
Hvis du ikke har andre Norton programmer, så kan du rolig bruge den fremgangsmåde som er beskrevet. Er det en security pakke du skal til at installere? for så ligger der jo også Antivirus på denne, og derfor skal du have begge dele afinstalleret totalt via den før omtalte måde i regedit.

Gratis firewall er ikke lige så sikker og nem at have med at gøre, som den Firewall fra Norton, så hold du dig bare til den.
Avatar billede louisebj Nybegynder
09. oktober 2003 - 12:01 #11
Tak for hjælpen. Jeg giver det et forsøg!
Avatar billede arlet Juniormester
09. oktober 2003 - 12:03 #12
Du spørger bare...
Avatar billede langbein Nybegynder
11. oktober 2003 - 23:18 #13
Tviler på at det helt finnes gode grunner for å si at ikke gratis firewall kan være like god eller noen ganger bedre enn de som kjøpes for penger.

Sverger selv til Linux kernel basert firewall og den gamle nå egentlig utgåtte Zonealarm 2.6 for Windows. Har forsøkt etter beste evne å hacke eller kjøre ned Zonealarm 2.6 ved å simulere angrep, men har ikke klart det til nå.

Har heller ikke funnet noen opplysninger om hvordan dette kan gjøres.

Har ellers kjørt Internettserver med fast oppkopling mot internett i 5-6 år nå med 0 problemer så langt.

Har ellers aldri prøvd Norton sin firewall, må jeg tilstå.

Ville ellers ikke basert meg på Zonealarm uten en annen firewall i tillegg. Den er veldig lett å feilkonfigure. Man trykker på ok på feil tidspunkt og så er det gjort .. Da kan deler av sikkerheten være borte.

Mulig at Norton kan ha noen fordeler i så måte ??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. oktober 2003 - 00:04 #14
Norton har haft problemer i et stykke tid, men jeg har hørt at de skulle være rettet nu, så følg du den afinstallation som jeg har lavet, geninstaller og så skulle det meget gerne køre for dig igen.
Avatar billede bych Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:22 #15
BitGuard er en firewall der vil noget, og så er den dansk jeg har haft norton men den kørte jeg død i Prøv den her den er bare i orden http://www.tryus.dk/start.asp