Avatar billede jesper_t Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IM pop ups på skrivebordet

Jeg er begyndt at få reklamer direkte på desktoppen, bl.a. en reklame for 'valuemessenger.com' og deres software.
Firmaet skriver i reklamen at det bliver the next big thing, ikke kan blokeres og spammailens afløser.
-Er der en metode til at stoppe det crap?
Jeg vil stadig gerne kunne bruge ICQ og deslige.
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:47 #1
lyder som noget snusk, prøv www.spywarefri.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 00:57 #2
hvis det er en almindelig dialogbox med en besked og en ok knap, er det Windows Messenger.
Det kan du deaktivere ved at download og kører "Shoot The Messenger" fra http://grc.com/default.htm

Det kan anbefales også at bruger programmerne (på samme side):
* DCOMbobulator
* XPdite
* UnPlug n' Pray

de fjerner nogle sikkerhedsfejl i windows..
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
07. oktober 2003 - 02:16 #3
While the Internet is a powerful resource and provides users with many useful and often entertaining things to see and do, it also has its dark side.
Most people are familiar with freeware, shareware, cookies, media players, interactive content, and file sharing. What they may not realize is that some of the aforementioned may contain code or components that allow the developers of these applications and tools to actually collect and disseminate information about those using them.
They can track your surfing habits, abuse your Internet connection by sending this data to a third party, profile your shopping preferences, hijack your browser start page or pages, alter important system files, and can do this without your knowledge or permission. The security and privacy implications of these exploits should be quite obvious and undesirable on any system or network!
Lavasoft is the industry leader and most respected provider of anti Trackware solutions. We have developed several applications that will provide you with the means to keep your computer or network free of these compromising and intrusive threats to your privacy.

http://www.lavasoft.de/support/download/
Avatar billede jesper_t Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:05 #4
Tak til thesurfer for et link med lige præcis de værktøjer, jeg havde brug for.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2003 - 20:24 #5
Det var så lidt, og takker for points.