Avatar billede lassy Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flyt Norton Internet Security pakken fra en disk til en anden?

Jeg downloadede Norton Internet Securitypakken fra TDConline og gav et par hundrede kroner for den. Mit problem er at jeg nu har fået ny PC'er med en ny harddisk i. Jeg har sat den gamle harddisk i som slave, hvorpå Norton pakke ligger. Jeg prøvede bare at installere den på min nye disk, programmet kører fint, men den nægter mig adgang til virus update, så det er der jo ikke så meget ved. Kan nogen fortælle mig en måde at overføre programmet til min nye disk ?
Avatar billede nmh Nybegynder
04. oktober 2003 - 21:43 #1
Afinstaller programmet, fjern alle spor af programmet på den gamle disk, og lav en ny installation på c-drevet.
Avatar billede lassy Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:13 #2
Jamen har jeg netop ikke brug for nogle filer fra den gamle installation, som ligesom beviser at jeg er den retmæssige ejer af programmet ?
Avatar billede lassy Nybegynder
04. oktober 2003 - 22:30 #3
Hvis din teori holder stik, kan jeg vel bare pille stikket ud af den gamle harddisk, ik ? Men hvad så med den nye disk, jeg kan jo ikke være sikker på om der skulle være en rest tilbage af programmet et eller andet sted, selvom jeg har afinstallereret fuldstændigt ?
Avatar billede nmh Nybegynder
04. oktober 2003 - 23:03 #4
Hvis du har afinstalleret fuldstændigt burde alt være væk, hvis det er et ordenligt afinstallationsprogram.

Den Securitypakke, du downloadede, da du i sin tid hentede den, har du vel stadig. Det var vel den, du brugte til at installere?

Så du kan vel gentage processen.

Hvis den er væk har du selvfølgelig et problem.
Avatar billede ebe Praktikant
05. oktober 2003 - 10:39 #5
det bedste du kan gøre er nok at ringe til tdc hotline og snakke med dem. læg lige løsningen her bagefter, ikk ?  :)
Avatar billede ebe Praktikant
05. oktober 2003 - 10:41 #6
alternativt kunne du ghoste hele den gamle partition over på din nye disk med f.eks. partition magic. men der må være en nemmere vej til at få norton til at fungere igen.
Avatar billede bych Nybegynder
09. oktober 2003 - 17:04 #7
igen det er fra nortons server det er galt jeg har haft ringet til tdc
Avatar billede lassy Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:44 #8
Bych og nmh har begge ret, det virkede faktisk at afinstallere fuldstændigt og så geninstallere igen ! :-) Det må være i Symantecs ende det er galt som Bych siger, idet "Virus update" ikke virker en gang imellem, hvorpå man så bare skal vente til dagen efter så virker det igen. Det er dog bare ikke så smart synes jeg. Jeg ved ikke hvad jeg skal synes om Norton pakken, det kan godt være at den sikrer PC'eren godt, men der er alt for mange parametre der skal stilles på efter min mening, så det tager lang tid før en almindelig bruger som jeg kender det til bunds.
Tak for svarene !!!

PS: Hvordan giver man point videre ?
Avatar billede nmh Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:49 #9
Du beder bych om også at svare, og så kan du acceptere svarene og fordele pointene.
Avatar billede lassy Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:23 #10
Kan jeg give yderligere point til bytch så gør jeg det gerne