Avatar billede dushe Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:50 Der er 4 kommentarer

Flash button - target?

Hej. Jeg er i gang med at lave en hjemmeside. Jeg bruger en trial version af dreamveaver mx2004.

Problemet er at jeg har lavet nogle flash knapper som jeg vil ha' skal åbne i en iframe. Jeg ved godt i ikke kan li' ifames - men det kan jeg! :D
Når jeg vælger knappen og vælger edit så kan jeg trykke på "target". Men der står kun noget som _blank eller _self. Man kan ikke skrive i boksen, kun vælge. Min iframe hedder i3. Jeg har fundet dette i hjælp, men det bliver jeg ikke klogere på:
>>
In the Target text box, specify the location in which the linked document will open. You can select a frame or window option in the pop-up menu. Frame names are listed only if the Flash object is being edited while in a frameset.
<<

Koden til knappen ser således ud:
>>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" name="menu1" width="100" height="22" id="menu1">
<param name="movie" value="button1.swf">
<param name="quality" value="high"><param name="SCALE" value="exactfit">
<embed src="button1.swf" width="100" height="22" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" scale="exactfit" ></embed>
</object> <<

Knappen er også inde i et iframe.
Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg knappen til at "target" i3?
Avatar billede bokop Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:01 #1
giv iframen et navn ( name=".." ) og giv så knappen et target=".."
Avatar billede dushe Nybegynder
05. oktober 2003 - 11:08 #2
Det hjælper ikke. Har prøvet men det hjælper ikke.
Avatar billede nissetec Nybegynder
08. oktober 2003 - 15:57 #3
Du skal angive "target" allerede når du laver knappen.
Tryk Insert i menulinjen, derefter Interactive Images og så Flash Button.

Hvis du skal redigere, skal du trække siden ind i DreamWeaver igen for at ændre på knappen (med dobbeltklik). Når den først ligger som .swf kan den ikke redigeres (med mindre den er dannet med DreamWeaver og åbnes heri)
Avatar billede dushe Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:31 #4
Ja, men når jeg laver knappen i dreamweaver så kan jeg vælge forskellige ting under "target". Men jeg kan ikke vælge mine iframes. Under "hjælp" skriver de at man kan kan vælge frames som target hvis knappen er i et frameset. Men jeg ved ikke hvordan man laver et frameset - og hvad den skal bruges til.