Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 10:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

adduser...!

er der nogen der ved hvordan man med én linie opretter en user således at man IKKE skal besvare alle de der konfigurationer... Det skal siges at adduser aldrig har været brugt, så den spørger pt om hvordan standard installationen skal være. Det vil jeg også springe udenom.... evt. med et perl script...!
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 11:53 #1
For at oprette brugeren \'Peter\' (i FreeBSD UNIX) kan du bruge kommandoen :

pw useradd Peter

Der er selvfølgelig mange options man kan sætte, og dem kan du læse om ved at skrive

man pw

/zip
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 12:28 #2
ja, men det er det som er hele humlen. Jeg vil men en kommando sætte disse ting... uden at skulle svare på dem
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 12:45 #3
hvilket OS er du på ?
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 12:51 #4
FreeBSD
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 12:52 #5
Det går heller ikke bare at overskrive konfigurationsfilen... den har jeg tænkt på...!
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 13:04 #6
Du kan uden videre udføre

pw useradd Peter -h 0

Så skal du ikke svare på noget. Der findes allerede en standard konfiguration. -h 0 gør at du bliver bedt om et password, men det er nødvendigt.
Hvis dette ikke hjælper må du beskrive mere præcist hvad du ønsker.
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 13:16 #7
Vil de samme ting blive sat op som hvis man brugte adduser? Jeg tænker herpå generering af hjemmebibliotek og alle de ting...
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 13:18 #8
Det kan jeg se at det ikke gør... jeg skal have oprettet alt det som adduser gør automatisk...
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 13:19 #9
fuck, nu har jeg oprettet ham, men ved sku ikke lige hvordan den nar skal slettes igen... hmm
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 14:26 #10
jeg har selv fundet ud af det
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 14:26 #11
jeg laver det på en anden måde...
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 14:35 #12
Med pw useradd bliver alt generet som ved adduser.
Avatar billede Lasse Novice
31. december 2000 - 15:33 #13
hjemmebiblioteket bliver ikke genereret... husk at jeg ikke har defineret dette endnu(konfigurationsfilen er ikke dannet endnu, da det er første gang jeg opretter en bruger)