Avatar billede exeqthor Nybegynder
30. september 2003 - 19:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logge på sin egen PC når man er ude ?

Spørgsmålet er lidt svært at formulere - men jeg spørger i korthed, om nogen har kendskab til hvordan og om det i det hele taget kan lade sig gøre, at for eksempel efterlade sin egen pc værende tændt, og når man så er ude for at hjælpe en eller anden med deres PC så kommer man altid ud for at skulle bruge et eller andet fra sin egen. - At så skulle muligheden være for at kunne logge sig ind på sin egen og hente det man nu havde brug for...  Kan man mon det???
Avatar billede bredker Nybegynder
30. september 2003 - 19:58 #1
du kan lægge alt hvad der er behov for op på en ftp server på din maskine
Avatar billede lykholt Nybegynder
30. september 2003 - 20:00 #2
Hvis du kører win xp så skulle fjernskrivebordet nok være det du mangler.
Avatar billede z1n Nybegynder
30. september 2003 - 20:09 #3
CITRIX!!!!! det er svaret... men koster penge... citrix er så du kan logge på en server/pc som har citrix server installeret og så får du et vindue op hvor du har startline og det hele... som dit skrivebord derhjemme... bare i et vindue på den anden pc. Aner ikke hvordan det sættes op... men kig på http://www.citrix.dk/ - tror det er det der hedder citrix metaframe
Avatar billede z1n Nybegynder
30. september 2003 - 20:10 #4
du har så adgang til alt på din pc som du ville have hvis du var hjemme.
Avatar billede the_legend Nybegynder
30. september 2003 - 20:12 #5
du kan bruge radmin (kan hentes på download.com) eller www.realvnc.com
Avatar billede squashguy Nybegynder
30. september 2003 - 20:19 #6
fordelen med en ftp server, er så selvfølgelig at man ikke skal installere en klient for at koble sig op...
Avatar billede kenp Novice
30. september 2003 - 20:59 #7
the legendt - radmin og vnc er altså 2 forskellige programmer ;)
Avatar billede kenp Novice
30. september 2003 - 20:59 #8
ups, men vnc er gratis og fungere fint, så ville du overtage din skærm derhjemme og ville så kunne sende dem til dig selv.

Med Radmin kan du lave en direkte filoverførsel så du henter filen direkte.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
30. september 2003 - 21:24 #9
radmin er bedst..O)
Avatar billede exeqthor Nybegynder
01. oktober 2003 - 16:04 #10
Takker for svarerne - der var flere gode muligheder - jeg har afprøvet radmin og det ser rigtig godt ud - jeg mangler bare at finde ud af om jeg kan komme igennem min egen router udefra.
Avatar billede kenp Novice
01. oktober 2003 - 16:36 #11
der skal du bare åbne port 4899 i din router og forwarde til din interne ip