Avatar billede masterc Nybegynder
30. september 2003 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forms og flere knapper

Hellige bimbam, den kan jeg ikke lige regne ud!

Jeg har søgt rundt på nettet, men har ikke lige fundet svaret, derfor prøver jeg her.

Jeg har en form med en select box, som indeholder poster fra min mysql database - Det er meningen at man skal have 4 muligheder (knapper); opret ny, rediger valgte, hent yderligere info om valgte og vis udestående for valgte. Er det overhovedet muligt at have mere end en submit og en reset knap i en form? Hvis ja, hvordan "kringler" jeg den - hvad gør jeg hvis det ikke er muligt?

Jeg håber at nogle af jer kan hjælpe mig, eventuelt med et eksempel.

Hvis i ellers har nogle links til nogle gode sider omkring php, forms og mysql ville dette også blive værdsat

MasterC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2003 - 10:34 #1
Du giver dem bare forskellige navne, så kan du på serversiden se hvilken
der er trykket på.
Avatar billede masterc Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:40 #2
Hej,
Jeg er kommet så langt at jeg har fundet ud af at de skal have navne, men hvordan modtager jeg svaret - den side der står i min "action" skal på et eller andet niveau kunne se på hvilken knap der er trykket eller?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2003 - 18:24 #3
Joh, men hvis din knap er

  <input type="submit" name="nullermand" value="Fjern alle nullermænd">

skal du bare (i fx PHP):

  if (isset($_POST['nullermand'])) {
    print "Øv, der skal ryddes op i dag";
  }
Avatar billede masterc Nybegynder
02. oktober 2003 - 09:13 #4
He, fint eksempel
Jeg har regnet den ud :-) Tak for hjælpen
Avatar billede masterc Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:00 #5
PS: hvorfor isset?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2003 - 11:23 #6
Hvis du skriver

  if ($_POST['nullermand']!="") {

kan du risikere at der er en PHP indstilling der siger at variabler er
udefineret. Derfor er det sikrest med isset, selv om den jeg viser her
ofte vil virke.