Avatar billede charmekbh Nybegynder
28. september 2003 - 16:34 Der er 2 kommentarer

Datagrid, edititemtemplate, dropdownlist,datatextfield=flere felt

Goddag.
Jeg har et datagrid, hvor jeg i editable mode for en række skal bruge et udtræk fra en anden tabel.

<EditItemTemplate>
                                <asp:DropDownList id=DropDownList3 runat="server" DataTextField='<%# Container.Dataitem("OSName") %>' DataValueField="osid" DataMember="os" DataSource="<%# hentalleos() %>" SelectedValue='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.fkeyOSId") %>'>
                                </asp:DropDownList>
                            </EditItemTemplate>
Min tabel som indeholder forskellige styresystemer, består af en nøgle, et programnavn, en version, servicepackniveau.
Dvs. opbygningen af den tabel der hentes data fra er som følger: Nøgle, OSNavn, OsvERSION, servicepackniveau.

jeg skal så i datagrid have vist f.eks. OSnavn, Osversion, samt servicepackniveau.

HVORDAN FÅR JEG MIN dropdown til at vise mig tre værdier i textfeltet?

HJÆÆÆÆLP
Avatar billede -master-d- Nybegynder
28. september 2003 - 21:41 #1
Spørgsmål ikke forstået...
Vil du have alle tre værdier vist i din dropdown ?
Eller hvad mener du ?
Avatar billede charmekbh Nybegynder
29. september 2003 - 09:04 #2
OK.
I dropdownlisten skal der vises f.eks.
Windows 2000 servicepack 1, mens nøglen er w2ksp1.

Min dropdownlist henter inputværdier fra en tabel der indeholder nøgle, os, samt et servicepackniveau
Jeg ønsker at se Windows 2000 sp1.

Dropdown textfield skal vise osnavn og version konkatineret.

how 2 do that?