Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 20:16 Der er 13 kommentarer

Hjælp til PostNuke

Nu har jeg siddet i 6-8 timer og makket med at installere programmet, men stadig uden held!

Jeg har udpakket alle filerne og ligger alle filerne fra "html-folderen" i www.henrik.guide2bonus.com - Jeg kører filen install.php og installation går fint igang. Jeg har oprettet en SQL-database på mit adm.interface til webhotellet og indtaster disse oplysninger når PostNuke spørger efter dem. Den opretter tabellerne og da den er færdig og dirregerer mig over til www.henrik.guide2bonus.com/index.php får jeg følgende fejlmeddelelse:
Fatal error: Call to undefined function: pninit() in C:\W3Sites\guide2bonus\henrik\index.php on line 34

Nogle der har et forslag til hvad jeg skal??? Den bør vel ikke kalde til c-drevet?
Avatar billede egonspock Seniormester
27. september 2003 - 20:29 #1
Tja, den kører jo på en windows 2000 maskine på IIS, så det kan vel ikke undre at den spørger efter et c-drev. Og måske er det også det der er problemet, da Windows ikke altid er særligt god til php. Måske kræver PostNuke en nyere version af php end den der ligger på serveren?
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 20:31 #2
Men det kan jo ikke passe at jeg er den første/eneste der har dette problem.

Men måske har du ret
Avatar billede egonspock Seniormester
27. september 2003 - 20:48 #3
pninit er en funktion der ligger i includes/pnAPI.php. Kan der være noget med rettigheder i den mappe, der hedder includes?
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 20:49 #4
måske - så er det altså på webhotellet der måske er et rettighedsproblem..

Hmm - hvordan kan jeg tjekke/løse det?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 20:50 #5
Læs lige den medfølgende tekstfil!

Du skal køre scriptet i install.php, den opretter databasen om nødvendigt og ellers opretter den de nødvendige tabeller og alt det andet under installationsrutinen. Vil du have mere hjælp, så spørg på www.postnuke.dk. Der er MANGE kloge folk!  ;-)

PS: Få lavet den installation snarest og slet så filen, ellers risikere du at en anden installere det for dig...
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 20:52 #6
@Ellegaard

Jeg har kørt scriptet - tror eqon har ret i det med rettigheder til "includes" mappen. Jeg kan ikke accesse den på mit webhotel - mystisk

Iøvrigt tak for tippet om at skynde mig :-)
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 20:57 #7
Der er noget mystisk ved mit webhotel. Den includes mappe kan jeg hverken slette, redigere, accesse, overskrive eller noget.

Hverken via ftp eller administrations-interfacet. DET er underligt!
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 20:58 #8
??
Lyder meget mystisk. Jeg har lavet installationer på IIS og Apache, Unix, Linux og Windows og den del har aldrig givet problemer. Sidder du lokalt på serveren?

Prøv at installere FoxServ, den indeholder en php - udover MySQL og Apache.
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 20:59 #9
OK glem min kommentar....
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 21:00 #10
Hvilken postnuke version er du ved at installere?
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 21:00 #11
:-)  Helt ok

Hvordan kan det være at en mappe kan være "låst" på et webhotel?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
27. september 2003 - 21:02 #12
Jeg har oplevet det før med script-genererede mapper og filer, men jeg plejer som regel at kunne slette dem via ftp. Husk at slette alt indhold først.
Avatar billede troelsit Nybegynder
27. september 2003 - 21:03 #13
Jeg kan bare ikke engang accesse mappen - hulk!

Det er vist ikke min aften - skriver til min udbyder. De må da kunne fjerne mappen :-)