Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
27. september 2003 - 18:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SELECT id FROM brugere

Jeg har følgende script...
som logger brugeren ind ved, hvis de er oprettet i "brugere" jeg har nu en tabel mere som hedder brugere1 og der skal den også lede...

:KODE:
<?php
include("config.php");
?>
<?php

//hvis form er submittet
if (isset($_POST['logind'])) {

//password i databasen er krypteret, så det gøres også med indtastet password
$dopass = md5($_POST['password']);

$tjek = mysql_query("SELECT navn, password FROM brugere WHERE navn='$_POST[navn]' AND password='$dopass'") or die ("Kunne ikke vælge felter i database-tabellen");

if(mysql_num_rows($tjek) != 0) {

$id = mysql_query("SELECT id FROM brugere WHERE navn='$_POST[navn]' AND password='$dopass'") or die (mysql_error());

$_SESSION['id'] = mysql_result($id,0);
$_SESSION['sessionnr'] = session_id();
$_SESSION['Name'] = $_POST['navn'];
$_SESSION['level'] = "admin";
session_register("level");

header("Location:loggedin.php");
exit;
}else{

header("Location:index.php");
exit;
}

}else{

header("Location:logind.php");
exit;
}

?>
:KODE SLUT:

som i kan se kører den her...
$tjek = mysql_query("SELECT navn, password FROM brugere WHERE hvordan kan jeg Query i 2 tabeller ? :D
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. september 2003 - 20:08 #1
måske kan det her hjælpe lidt:
http://www.mysql.com/doc/en/Multiple_tables.html
Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
27. september 2003 - 21:05 #2
pet.brugere, pet.brugere1 WHERE
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
27. september 2003 - 21:29 #3
hvorfor lave en extra tabel til brugere ? .. læg hellere i samme tabel og tilføj et felt der gør du kan skelne dem ... dem du ville lægge i tabel 1 smider du værdien 1 ind i feltet for . og dem fra tabel 2 får et 2-tal .. så har du også hvis du finder ud af du sakl ha flere "grupper"
Avatar billede freakazoid18 Nybegynder
31. oktober 2003 - 10:03 #4
......