Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 13:47 Der er 14 kommentarer

Indsæt data fra hjemmeside til MySQL Database

Hejsa,

Jeg er lige begyndt på at lege med MySQL Databaser,
Hvordan sætter jeg data fra min hjemmeside ind i en mysql database ?

Og hvordan udskriver jeg dataen igen på en anden side.

For det jeg er igang med at lave er en pasningsvejledning til slanger og krybdyr, der skal jeg have en side hvor jeg indsætter alle dataerne i en database og en anden side hvor den laver en liste over de latinske navne og de danske navne hvor man så skal klikke på et link til hver slange og så kommer alle dataerne fra databasen om den slange man har klikket på......
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 13:51 #1
en masse læsestof kan du finde på:
http://www.udvikleren.dk/articles.php?techid=6
der finder du artikler om php/MySQL
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 13:52 #2
thx :D
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 13:56 #3
www.webcafe.dk har også glimrende artikler om det, den kører bare lidt trægt lige nu
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 13:57 #4
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 15:00 #5
andre steder hvor de har nogle fede artikle om php/mysql ??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 15:02 #6
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 15:29 #7
Hvordan laver man en index side hvor det latinske navn og det danske navn bliver udskrevet så man kan klikke på det og komme ind og se pasningsvejl. ``?????  det kan jeg altså ik få til at fungere...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 15:33 #8
du udskriver det som et link i stil med dette
<a href="fil.php?pasning=$data[art]">$data["art"]</a>

og så laver du dit udtræk med en if sætning hvori du bruger $_GET["art"]

if ($_GET["art"]) {
  $res = mysql_query("select * from tabellen where art='$_GET[art]'");
og så videre...
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 15:59 #9
er det et script du vil hjælpe mig med at lave for det går hele tiden i ged
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 16:01 #10
prøv at beskrive hvad siden skal indeholde, der skal lagres i en database, så kan jeg nok give en hånd med
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 16:07 #11
thx :D ehm... jeg kan vise dig sådan et script jeg skal have :D
gå ind på http://www.krybdyrsgruppen.dk/ og log på som gæst og gå ind i pasningsvejl. og klik på slanger. der har du det script jeg leder efter
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 16:09 #12
okay, skal kigge på det, er ikke sikker på at jeg når det i week-enden, har nogle andre ting jeg skal nå også, men skal nok kigge på det
Avatar billede mi4657 Nybegynder
27. september 2003 - 16:13 #13
oki.. :D  Thx....  forresten skal det ik være helt som den, for er kan alle oprette en ny pasnings vejl.  det skal de ikke kunne i min ver.  der skal det kun være mig der kan det, dvs noget admin del eller noget..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. september 2003 - 16:14 #14
okay