Avatar billede termie Nybegynder
26. september 2003 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Onclick skal udløse "asp handling"

I nedenstående lille beregner i asp kunne jeg godt tænke mig, at når <input type="radio" name="bla" value=1> vælges, evt. ved en onClick handler, udføreres beregningen.
Og tilsvarende når <input type="radio" name="bla" value=0 checked> vælges "annulleres beregningen".
Som det er i nedenstående, udføres beregningen først når jeg submitter.

Bedre, smartere, mere korrekte løsninger modtages også gerne..!!

På forhånd tak for hjælpen :-)

<%Dim intTest1, intTest2, intTest3

  intTest1 = 10
  intTest2 = 25
  intTest3 = 50

  if  request.form("bla") = 1 then
  intTest4 = intTest1 + intTest2 + intTest3
  else
  intTest4 = intTest1 + intTest2
  end if%>

<%=intTest1%> + <%=intTest2%>

<%if request.form("bla") = 1 then
response.write " + " & intTest3
end if%>

= <%=intTest4%>

<form name="form" method="post" id="form">
<input type="radio" name="bla" value=0 checked>
<input type="radio" name="bla" value=1 >
<input type="submit" name="tester">
</form>
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2003 - 13:07 #1
den eneste måde du kan udføre asp-funktioner er ved at reloade siden - så du er nødt til at sætte en action="dinside.asp" i dit form-tag for at få beregningen udført
Avatar billede termie Nybegynder
26. september 2003 - 14:04 #2
Det var det jeg frygtede, er der heller ikke en måde at gøre det på med en funktion der evt. udfører "turen" tilbage til serveren ???
Avatar billede grunken Nybegynder
26. september 2003 - 14:08 #3
en workaround er vel at køre asp scriptet i en hidden iframe, eller frame ;) vha. som du selv siger en onclick ;)
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2003 - 14:26 #4
det er også en mulighed ja - men at se ud fra ovenstående burde du lige så vel kunne benytte en javascriptfunktion til udregningen?
Avatar billede termie Nybegynder
26. september 2003 - 16:36 #5
Jeg tror lige jeg lader den stå et par dage og ser om nogen byder ind på en alternativ løsning, men ellers arbejder jeg videre med JavaScript løsningen.
Avatar billede termie Nybegynder
20. oktober 2003 - 14:24 #6
lukker...!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2003 - 15:04 #7
så du har absolut intet hjælp fået her eller hvad siden du lukker og beholder pointene?
Avatar billede termie Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:34 #8
Bansat uheldigt...! Det var nu heller ikke meningen. Kan jeg råde bod på det ved at oprette et "point-til-keysersoze"" spørgsmål i denne kategori(asp) som du så svarer på??
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2003 - 15:58 #9
jeg overlevet nok de 30 point - var bare lige for at få dig til at tænke over, at selvom der ikke findes et svar på ens spørgsmål er der stadig folk der har hjulpet...
Avatar billede termie Nybegynder
20. oktober 2003 - 16:15 #10
Enig .....og dyb respekt for dette faktum!!