Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 09:33 Der er 8 kommentarer

Fra Flash MX til Flash 5

Hej,
dum spørgsmål, men er det sandt at man ikke kan åbne en Flash MX fil til Flash 5? Hvis så, hvordan åbner man den?

LUB
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. september 2003 - 10:06 #1
Du åbner filen i Flash MX, og gemmer den i Flash 5 formatet.

/per
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 10:15 #2
Hej [hoejrup],
tror der er en misforståelse her - jeg har vidst ikke forklaret tydligt nok.

Jeg har lige prøvet at åbne en Flash 5 fil i Flash MX, hvilket åbenbart ikke kunne lade sig gøre. Og så var spørgsmålet var om der findes andre måder at åbne en Flash MX fil til Flash 5?

LUB
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. september 2003 - 11:07 #3
Hej Lub

Det hedder ikke 'åbne en Flash MX fil til Flash 5', hvis du mener
at en Flash 5 fil skal åbnes i Flash MX.

Du kan sagtens åbne en Flash 5 fil i Flash MX, men den pågældende fil kan være ødelagt. Derfor skal den altid pakkes som f. eks. zip, før den sendes over internettet eller lægges på en server.

/per
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 12:08 #4
Hej [hoejrup],
inden jeg roder mig alt for meget rundt i denne forklaring, vil jeg blot sige at jeg har lavet en opgave i Flash MX derhjemme. Og den fil vil jeg gerne arbejde videre men på arbejdet har vi (stadig) Flash 5. Da jeg prøvede at åbne den sagde den at den ikke kunne åbnes.

Håber det har givet en bedre forståelse til mit spørgsmål,
LUB
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. september 2003 - 12:50 #5
Du kan hellere ikke åbne en Flash MX fil, med mindre du gemmer den som en Flash 5 fil i Flash MX. Desuden kan du miste en hel masse funktioner der findes i Flash MX, når du gemmer den som Flash 5.

Den optimale løsning er at dit firma opdatere til flash MX 2004.

/per
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 12:58 #6
Hej [hoejrup],
okaj - da jeg er praktikant for det firma jeg arbejder for, kan jeg ikke regne med sikkerhed at de vil opdatere programmet efter jeg ikke længer er praktikant hos dem. Men ja, jeg er enig med dig.

God weekend,
LUB
Avatar billede gulekings Nybegynder
26. september 2003 - 13:53 #7
hmm, hent en trial af Flash MX.. det er rigtigt at du mister en masse funktionalitet hvis du gemmer filen som Flash 5, men det er da et forsøg værd!?
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. april 2004 - 13:07 #8
du kan ikke åbne en .fla MX fil i F5
dels fordi at MX benytter Actionscript version 2.
dels fordi filtyperne "pakkes" forskelligt.

medmindre at du reelt benytter MX funktionerne
(componenter, AsII, mm) er der ingen grund til at skifte.