Avatar billede mallemukken Nybegynder
25. september 2003 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ActiveX.exe lukke mit eget program

Hallo derude.

Er der nogen der har erfaring med at lukke sit eget
program.

Jeg har et program der når det starter , checker om det
skal opdateres, hvis JA forestiller jeg mig at starte
et andet program der skal lukke mit foregående program,
derefter opdater det og lukke det op igen, hvorefter
jeg sætter det andet program til nothing.

Hvordan strikker jeg lige det sammen i grove træk
skal jeg lave en Active.exe, hvordan får jeg fat
i den ??

håber i er friske
Avatar billede devmann Nybegynder
25. september 2003 - 15:34 #1
Hvad med at starte dit hovedprogram, som så undersøger om der skal opdateres og så kalder dit opdateringsprogram.

Ja, det er jo ligegyldigt, om dit check ligger i opdateringsprogrammet eller i hovedprogrammet.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
25. september 2003 - 15:41 #2
det er også den metode jeg havde tænkt mig.
Men hvordan lukker jeg mit første program, hvis jeg kalder en anden exe program
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2003 - 21:16 #3
Hvis det er en ActiveX Exe du vil lukke det andet program fra kan du bruge en af 2 følgende løsninger. Enten kan du kalde ActiveX programmet med en metode lignende den nedenstående

Public Sub KoerActiveExe(frm As Form)
  'Gør ting og sager
  Unload frm
  'Programmet du kaldte med er nu lukket
End Sub

Eller også kan du tvinge programmet til at afslutte ved at brug mit foreslag ved dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/321066
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2003 - 21:20 #4
Nej, det første jeg skrev passer. Fordi hvis det er en ActiveX Exe som du opretter et object af, så vil dette program også blive lukket når host-programmet afsluttes.
En alternativ løsning vil være at bruge en standard Exe, og blot kalde den med navnet på det program der skal lukkes i kommandolinjen. Når programmet så åbner, kan du aflæse kommandolinjen og afslutte programmet f.eks. som beskrevet i http://www.eksperten.dk/spm/321066
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2003 - 21:20 #5
Ups, jeg ville have skrevet "Nej, det første jeg skrev passer ikke helt" :)
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2003 - 21:23 #6
Nej, hvor jeg kludrer rundt i det. Hvis det er en Active Exe du vil lave, kan du selvfølgelig også kalde den som en normal Exe, men det virker bare ikke at benytte sig af en reference af dem... Jeg burde vist være gået i seng for længst, du må bære over med mig ;)
Avatar billede mallemukken Nybegynder
26. september 2003 - 10:39 #7
Helloooeeee  sion

Det er bare kringle,,,,,,
Hvis du udlægger et lille svar kan du få lidt point at gøre godt
med i weekenden
Avatar billede sion Nybegynder
26. september 2003 - 14:43 #8
Hermed et svar, tak for points :)