Avatar billede pduizer Nybegynder
07. september 1999 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RTF-tabeller i Word eller WP (HASTER!!!!)

For tiden laver vi (Paul Toft Duizer & Marc Kammersgaard) et projekt, hvor vi skal benytte tabeller. Disse tabeller skal gemmes i .RTF-format, da man så er i stand til at hente filen ind i en rich-text-box i en VB form.

Problemet er blot, at tabellerne ikke gengives rigtigt. Er der en måde, at omgås dette problem, eller er det kun os, der har dette problem?

Hjælp!!!

Send svar til

paul@post5.tele.dk

eller

jnk@mail1.stofanet.dk
Avatar billede jannick Nybegynder
07. september 1999 - 20:03 #1
Kunne du/I ikke lige skrive den kode I bruger til at gemme tabellen?
Avatar billede pduizer Nybegynder
07. september 1999 - 21:16 #2
Vi indsætter en normal tabel i enten Word eller Word Perfect, hvorefter vi gemmer i .RTF-format.
Avatar billede steffentchr Nybegynder
08. september 1999 - 15:42 #3
Hej Paul.
Du kunne jo bare spørge, nicht wahr!

Jeg kan se at du bruger en rich text box fra Visual Basic. Den er så vidt jeg ved bygget på en .dll fil, der hedder riched32.dll. Den understøtter ikke brug af tabeller. Den nyeste version af riched hedder vist riched20.dll. Den understøtter heller ikke tabeller så heller ikke med den er det muligt at lave en ActiveX kontrol med tabellerne.

Når Windows 2000 kommer medfølger der en ny .dll fil, som hedder riched30.dll. Med den kan du bygge din egen ActiveX kontrol, som kan understøtte RTF tabeller (det vil dog som det ser ud nu ikke blive muligt at ændre størrelsen på tabellen med musen for brugeren, som det er i Word og WordPerfect. Andre begrænsninger kan du læse om på msdn.microsoft.com under referencen til Win32API objekter). Jeg kan forestille mig at VB7 vil gøre brug af riched30.dll, men hæng mig ikke for det.

Vi ses i morgen, i to!

Steffen Tiedemann Christensen
steffen@refresh.dk
http://www.refresh.dk
Avatar billede steffentchr Nybegynder
14. september 1999 - 21:19 #4
Kom så Polle. Du skylder de 60 point. Indrøm det!
Avatar billede pduizer Nybegynder
17. september 1999 - 09:02 #5
Nu har du plaget mig gennem et par uger, så jeg har ikke andet valg end at acceptere dit dårligt formuleret svar!
Avatar billede steffentchr Nybegynder
17. september 1999 - 13:56 #6
Undskyld, Polle

Al respekt, men det hedder faktisk "dårligt formulerede svar".