Avatar billede noerager Nybegynder
25. september 2003 - 08:50 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Engelsk - oversæt dette

Hvad betyder når man i et firma har en "major account manager"

Er der nogen der ved hvor der findes en god gratis online ordbog
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 08:54 #1
Avatar billede noerager Nybegynder
25. september 2003 - 08:55 #2
Kan ikke finde mit spørgsmål i den :(
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 09:00 #3
major = hoved
account = forretningsforbindelse
manager = bestyrer

Jeg vil skyde på det betyder at en Major Account Manager er den øverste administrator af en virksomheds forretningsforbindelser.
Avatar billede Slater Ekspert
25. september 2003 - 09:05 #4
... lyder fornuftigt.

Men helt ærligt neander, forventer du at finde et specifikt begreb på tre ord, som åbenbart kun bruges i visse firmaer, i en ordbog?
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 09:06 #5
mig? jeg forventer intet. Hvad mener du viperine?
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
25. september 2003 - 09:07 #6
Hvorfor ikk...
han har fundet svaret
Avatar billede Slater Ekspert
25. september 2003 - 09:13 #7
neander << sorry, jeg mente noerager :P

kurt_kobain << nej han har ikke? han har fundet separate oversættelser af de tre ord, ikke en samlet oversættelse af begrebet.
Avatar billede noerager Nybegynder
25. september 2003 - 09:16 #8
ja i må meget undskylde jeg overhovedet kunne finde på at stille spørgsmålet.
Avatar billede Slater Ekspert
25. september 2003 - 09:18 #9
noerager << spørgsmålet er da fornuftigt nok - det kunne jo være nogen vidste den præcise oversættelse. Men du kan ikke forvente at finde den i en ordbog.
Avatar billede kurt_cobain Nybegynder
25. september 2003 - 09:18 #10
Enden er det rigtig(Så får han vel sine point...) Eller også er det forkert (Så skal han jo ikk ha dem)
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 09:40 #11
nå, men har jeg ret i min fortolkning? (den øverste administrator af en virksomheds forretningsforbindelser)

Er her nogen der kan bekræfte eller afkræfte hvad en Major Account Manager laver?
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 10:44 #12
Jeg vil ihvertfald give neander ret i hans fortolkning - Den direkte danske oversættelse ved jeg ikke hvad er, men det er jo også bare et modeord...
Hos mit firma er det nærmeste vi kommer den titel en "Key account Manager" og han har de største kunder i mappen + han er leder for de andre account managers
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 10:54 #13
Det er altså lidt sjovt med alle de nye stillinger man kan blive ansat I, - at det ser smartest ud på engelsk. Jeg er uddannet mediekoordinator, og da jeg fik mine udd.papirer, stod der "New Media Manager" uha, hvor "smart i en fart" :D
Avatar billede exp Juniormester
25. september 2003 - 10:55 #14
mode-gejl *g* Men tillykke med det neander :-D
Avatar billede neander Nybegynder
25. september 2003 - 10:57 #15
Tak *sss*
Avatar billede beastdog Nybegynder
26. september 2003 - 09:05 #16
ordbogen.com  en "major account manager" en den account manager der har styr på de aller største deals... .

cya
Avatar billede hcichosz Praktikant
29. september 2003 - 12:24 #17
hovedkasser