Avatar billede tauron Nybegynder
24. september 2003 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Luk Acrobat Reader fra et Delphi-program

Mit delphi-program danner pdf-filer ved hjælp af det udmærkede produkt wPDF fra http://www.pdfcontrol.com

Her kan man vælge at kalde Adobe/Acrobat Reader automatisk, når pdf-filen lukkes  - mens Delphi-programmet stadig kører.

Jeg vil gerne kunne lukke Acrobaten ned samtidig med at jeg lukker mit Delphi-program.

Kan nogen give mig et tips?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 17:50 #1
Prøv det her:

uses
  Tlhelp32;

function KillTask(ExeFileName: string): Integer;
const
  PROCESS_TERMINATE = $0001;
var
  ContinueLoop: BOOL;
  FSnapshotHandle: THandle;
  FProcessEntry32: TProcessEntry32;
begin
  Result := 0;
  FSnapshotHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
  FProcessEntry32.dwSize := SizeOf(FProcessEntry32);
  ContinueLoop := Process32First(FSnapshotHandle, FProcessEntry32);

  while Integer(ContinueLoop) <> 0 do
  begin
    if ((UpperCase(ExtractFileName(FProcessEntry32.szExeFile)) =
      UpperCase(ExeFileName)) or (UpperCase(FProcessEntry32.szExeFile) =
      UpperCase(ExeFileName))) then
      Result := Integer(TerminateProcess(
                        OpenProcess(PROCESS_TERMINATE,
                                    BOOL(0),
                                    FProcessEntry32.th32ProcessID),
                                    0));
    ContinueLoop := Process32Next(FSnapshotHandle, FProcessEntry32);
  end;
  CloseHandle(FSnapshotHandle);
end;

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
KillTask('AcroRd32.exe');
end;
Avatar billede tauron Nybegynder
24. september 2003 - 18:54 #2
Tak for hurtig hjælp - det virker.
Jeg var dog nødt til at lægge en kort sleep ind før jeg kunne slette de filer, der havde været åbnet med acrobaten.
Avatar billede tauron Nybegynder
24. september 2003 - 18:57 #3
Jeg ved ikke hvorfor der står afvist svar - hejhej fortjener i hvert fald de 50 points!