Avatar billede sparkl Nybegynder
24. september 2003 - 15:44 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

FileSystemObject og en path med mellemrum

Hej,

jeg er nødsaget til at få FileSystemObject til at tilgå en sti med mellemrum. Jeg har prøvet at erstatte mellemrum med %20 og + tegn, men det hjælper ikke.

Nogen der kender en løsning på problemet?

--Christian
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 15:49 #1
FSO benytter sig ikke af webpaths(URLs) men udelukkende lokaler stier .. er derfor du bruger server.mappath("/sko%20mappe/fil.mdb") til at oversætte den til f.eks. "c:\sko\sko mappe\fil.mdb"
Avatar billede netro Nybegynder
24. september 2003 - 15:55 #2
Det burde fungere fint, hvis du bare lader mellemrummene stå.

Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set Fil = FSO.GetFile("d:/ma ppe/fi l.txt")
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 16:19 #3
lige en kommentar til alle ... / bruges i URLs ... IKKE i stier på din computer / serveren ... der bruger man \ ... MS er flink og godtager for det meste begge dele... men for en god ordens skyld og af hensyn til evt beregninger på strengen er det en standard der er værd at overholde....

så overhold:

c:\sko\sko.mdb ... ikke c:/sko/sko.mdb
og
http://www.sko.dk/sko/sko.mdb ... ikke http://www.sko.dk\sko\sko.mdb
Avatar billede netro Nybegynder
24. september 2003 - 16:44 #4
Jeg har det nu helt fint med /. Hvad er dit bedste argument for, at folk skal anvende \.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 16:56 #5
at det er standarden der bruges til angivelse af stier på en computer ... sådan er det bare... og ja man kan godt blande det sammen .. men ved man ikke gør det så ved man at f.eks. når man laver instr eller split på strengen at man så altid har den korrekt... samtidig er der visse objekter der går i kage hvis de ikke får data korrekt ... så det kan give et problem hvis du f.eks. bruger en image-komponent ...
Avatar billede netro Nybegynder
24. september 2003 - 17:08 #6
*LOL* Selvfølgelig skal du ikke blande dem sammen. Hvis du bare konsekvent bruger / eller \ oplever du jo heller ikke problemer med dine strengoperationer.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 17:17 #7
nej men du oplever at server.mappath returnerer noget andet end din "egen standard" angiver og du oplever at nogle komponenter ikke godtager der... derfor ender du med en masse blandet ...
Avatar billede netro Nybegynder
24. september 2003 - 17:24 #8
Hvilke komponenter tænker du på? Det har jeg aldrig været ude for.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
24. september 2003 - 17:34 #9
jeg har været ude for en billed-komponent der ik godtog det pga af nogle interne beregninger ... men du siger man bare konsekvent skal bruge det samme ... så burde du også kunne indse at man skla bruge det systemet selv bruger ... og det er / i URLs og \ i paths ... det er standarden .. og den overholder man netop for at være konsekvent også omkring hvad systemet selv returnerer (så det er kombatibelt) ...

(og så må det her være eod på det her... for det kører af sporet og hen i en retning hvor du ik vil indrømme at du skrev noget der burde stå på enanden måde... gider jeg ik deltage videre i ... vi er her for at hjælpe folk ... at du lærer dem at afvige fra standarder hjælper dem ikke... det kan proffesinelle gøre/vælge da de også kan overskue konsekvenserne ... men selv vi har bedre vilkår hvis vi overholder fælles normer og standarder ... eod)
Avatar billede netro Nybegynder
24. september 2003 - 17:50 #10
Jeg opfordrer skam ikke nogen til at bryde standarderne. Jeg vil blot have lov at bestemme, hvad jeg selv anvender og ikke "dikteres" til at bruge noget andet, som jeg læser din kommentar: "så overhold:". Havde jeg påstået, at man bør anvende / fremfor \, var din kritik berettiget.

Eksempelvis bør eventhandleren onLoad også skrives med et stort L i følge standarden, men alligevel benytter mange bare et lille l, fordi browserne også forstår det.
Avatar billede sparkl Nybegynder
25. september 2003 - 09:39 #11
Hej igen,

jeg har stadig ikke fået løst mit problem, men har fundet ud af at det ikke er mellemrummene som er skyld i at filesystemobjectet fejler.

Problemet er at jeg får stien fra et folder objekt, og af en eller anden grund vil filesystemobjectet ikke akseptere denne sti. Hvis jeg derimod skriver stien ud og sætter den ind manuelt virker det. Har også prøvet at køre en string compare mellem de to stier, men den kommer ud og siger at de er ens.
Avatar billede sparkl Nybegynder
25. september 2003 - 10:27 #12
Fandt problemet, den lå et helt andet sted...

Tak for de hurtige svar dog..
Avatar billede sparkl Nybegynder
25. september 2003 - 10:28 #13
Hvis du smider et svar netro, kan i jo dele pointene...
Avatar billede netro Nybegynder
25. september 2003 - 14:30 #14
Ok :)
Avatar billede netro Nybegynder
01. oktober 2003 - 03:29 #15
Er du død?
Avatar billede sparkl Nybegynder
27. oktober 2003 - 11:24 #16
Efter lugten at bedømme, så måske ja......