Avatar billede hangaard Nybegynder
24. september 2003 - 14:55 Der er 2 kommentarer

Event ved

Hej!

Hvilket objekt.property kan jeg spørge på hvis jeg gerne vil vide om min side har en scrollbar?

Jeg har en menu med en masse menupunkter som skal vises når vinduet er stort nok til at vise alle punkter uden at skulle bruge en scrollbar. Hvis scrollbaren bliver vist skal menu-frame.location skiftes ud med en "kollapset" menu som fylder meget lidt.

Derfor har jeg et body-tag som ser sådan ud:
<body onResize="java script:isThereAScrollBar();">

Funktionen isThereAScrollBar skal så finde ud af om der efter resize bliver vist en scrollbar og handle udfra dette.

Kan I hjælpe mig?

Hangaard
Avatar billede hangaard Nybegynder
24. september 2003 - 14:56 #1
Ups! Jeg fik vist ikke skrevet en særlig god overskrift!
Avatar billede p_pippi Nybegynder
24. september 2003 - 14:59 #2
kan du ikke sige:

window.height - window.availhight.

hvis dette tal er større end 0, må der vel være scrollbars...

syntax ikke rigtig....den må du selv lige kigge på...