Avatar billede poulnyrup Nybegynder
28. december 2000 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Generering af WML og HTML fra samme JSPside

Jeg har prøvet at generere WML, eller HTML baseret på et inputparameter i requeststrengen(skal ende med at være check på useragent), men <page direktivet slår igennem selvom jeg kun tilføjer dette(prøver)hvis en if-betingelse er opfyldt.
<%if(request.getParameter(\"content\").equals(\"wml\"))%>
<%@ page contentType=\"text/vnd.wap.wml;charset=ISO-8859-1\"%>
Skidtet virker så man kan tilgå siden fra en WML browser, men besøges siden fra en htmlbrowser, så får man en gem som dialog frem....ikke helt optimalt. Dette skyldes sansynligvis at content altid sættes til wml.....nogen forslag til forbedringer ??
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 13:55 #1
Hvad med:

<%if(request.getParameter(\"content\").equals(\"wml\")){%>
<%@ page contentType=\"text/vnd.wap.wml;charset=ISO-8859-1\"%>
<%}%>

Så er der kommer nogle {} rundt om sætningen...

/Geeeet
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 13:55 #2
der kommer >> der kommet :-)

/Geeeet
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
28. december 2000 - 14:37 #3
Har prøvet og det virker ikke. Det medfører at der bliver tilføjet en ekstra try(tror jeg) i den genererede servlets javafil, men har endnu ikke kunnet løse problemet
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 14:42 #4
Hmm... det burde ellers virke...
Så må det være fordi if-sætningen er sand.
Hvordan skriver du url\'en til siden ?!
Både til telefonen og den alm. browser..

/Geeeet
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
28. december 2000 - 14:45 #5
Jeg giver dig ret i, at det virker på f.eks en include, men af en, eller anden grund bliver der tilføjet noget kode når man roder med et page tag.
Jeg får en fejl som følger(og fisker i øjeblikket efter en manglende catch, eller overskydende try i den genererede servlets javafil:
D:\\lp\\Wlcs2\\jspclassfiles\\jsp\\_portals\\_lp\\_portal.java:1121: \'catch\' without \'try\'.
(No more information available, probably caused by another error)

D:\\lp\\Wlcs2\\jspclassfiles\\jsp\\_portals\\_lp\\_portal.java:1143: \'try\' without \'catch\' or \'finally\'.
(No more information available, probably caused by another error)

D:\\lp\\Wlcs2\\jspclassfiles\\jsp\\_portals\\_lp\\_portal.java:1143: \'}\' expected.
(No more information available, probably caused by another error)
Avatar billede geeeet Nybegynder
28. december 2000 - 14:46 #6
ok, når du finder den, kan vi se mere på det...

/Geeeet
Avatar billede poulnyrup Nybegynder
29. december 2000 - 10:34 #7
Jeg har ikke kunnet få skidtet til at virke og med en rimelig snæver deadline, så har jeg ikke tid til at sidde og bøvle med det længere.
Løsningen er blever response.setContentType(\"text/vnd.wap.wml\") og det virker...
Avatar billede geeeet Nybegynder
29. december 2000 - 10:35 #8
ok, bare det virker :-)

/Geeeet