Avatar billede mcgreed Nybegynder
23. september 2003 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problem med brug af innerHTML og IFrame

Jeg har en side hvor der er en IFrame i, samt en SPAN med et id. Det jeg prøver at gøre det er at når et script bliver kørt i IFrame documentet, så skulle min innerHTML skrive noget i SPAN i hovede dokumenetet, men jeg kan ikke få den til at virke. Hvordan henviser man til hoveddokumentet og ikke det selvsamme dokumenet man køre scriptet fra?
Jeg har prøvet at køre dette:

function Tester() {
  document.opener.getElementById("SpanTest").innerHTML = "Woot";
}

Men den kan ikke 'finde' document.opener. Jeg har brugt opener før til når jeg åbener et andet vindue med window.open og der virker det fint, men hvordan gør jeg det når det er en IFrame?
Det er virkelig irriterende at jeg ikke kan finde ud af det.
Forresten, mens jeg er igang, så skal jeg også have at vide hvordan jeg kan submit en form til hoveddocumentet. Normalt så bruger man jo blot <FORM TARGET="framename"> men hovededokumenetet er jo ikke en frame.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2003 - 19:35 #1
parent.getElementById("SpanTest").innerHTML = "Woot";
Avatar billede mcgreed Nybegynder
24. september 2003 - 15:06 #2
Jep, det var hvordan man gjorde det, fandt lige selv svaret men tak alligevel.
Avatar billede mcgreed Nybegynder
24. september 2003 - 15:07 #3
Forresten, post lige et svar, så jeg kan give points :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. september 2003 - 15:08 #4
oki doki :))