Avatar billede jcn Nybegynder
22. september 2003 - 13:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl coder

Hvis man laver et dos kald inde fra C++ med system(). Kan man så på nogen måde få fat på de fejl koder, der kommer fra den exe fil man kaldte?
Avatar billede jpk Nybegynder
22. september 2003 - 13:40 #1
#include <process.h>
int main()
{
  int nErrorcode = system("MyApp.exe");

  return 0;
}
Avatar billede jcn Nybegynder
22. september 2003 - 13:44 #2
Det giver kun et et eller 0 det kan jeg ikke bruge
Avatar billede jpk Nybegynder
22. september 2003 - 13:56 #3
Nej, system returnerer exit code'en fra det program der udføres!
Avatar billede bertelbrander Praktikant
22. september 2003 - 17:29 #4
C-standarden skriver om retur værdien fra system:
If the argument is not a null pointer, and the system function does return, it returns an implementation-defined value.
Så der er intet krav om at den returnerer exit koden fra det program der udføres.

>jcn, hvis din kompiler understøtter windows kan du bruge CreateProcess() og GetExitCodeProcess()