Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 14:35 Der er 25 kommentarer

ASP > SQL hos freepaq

Jeg kan ikke finde ud af at connecte til sql på freepac. Jeg har brugt deres eksempel, men det virker bare ikke.
I eksemplet er id=www og passwoed=kode. Hvad gør jeg galt?

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>DB test</title>
</HEAD>
<BODY>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER=MySQL;SERVER=mysql.infopaq.dk;UID=www;PWD=kode;DATABASE=www_db;\"
Conn.Execute \"CREATE TABLE Test (Test_UID int)\"
Conn.Execute \"INSERT INTO Test VALUES (2)\"
Set RS = Conn.Execute(\"SELECT * FROM Test\")
While Not RS.EOF
  Response.Write(RS(\"Test_UID\") & \"<BR>\")
  RS.Movenext
Wend
Response.Write(\"Færdig!<BR>\")
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:37 #1
mysql.infopaq.dk

er det ikke mysql.freepaq.dk ?
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 14:44 #2
Det giver stadig fejlen uanset om det er freepaq eller infopaq:

Server object error \'ASP 0177 : 800401f3\'
Server.CreateObject Failed
/data.asp, line 12
Systemmessage, messageid = 0x800401f3

Linie 12 er:
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:45 #3
Ahh .. ja.. det er vist fordi freepaq bruger Chili!ASP. Det understøtter vist ikke ADODB.
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 14:46 #4
prøv at udkommentere linje 12, det skulle kunne køre uden!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:48 #5
lp:> du KAN ikke bruge Conn.Open uden at have sat Conn som en reference til ADODB.Connetion så får du en fejl om at det ikke kan udføres på et lukket objekt
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 14:50 #6
Jeg har udkommenteret linie 12. Uha - så får jeg beskeden:

Microsoft VBScript runtime error \'800a01a8\'
Object required: \'Conn\'
/data.asp, line 13

Linie 13 er:
Conn.Open \"DRIVER=MySQL;SERVER=mysql.infopaq.dk;UID=www;PWD=kode;DATABASE=www_db;\"
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 14:50 #7
ahhh, det er rigtigt - det er ADODB.RecordSet der kan undværes :-)
min fejl sorry.......
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 14:51 #8
bær over med mig, mine øjne er stadig lidt små :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:52 #9
lp:> *S*

eyeland:> jeg må desværre beklage, men du kan ikke bruge ADODB overhovede på freepaq. Deres Chili!ASP som de bruger kan ikke \"finde ude af det\".
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:53 #10
lp:> hæ hæ .. det er så ok. Jeg sidder sometider også og halvsover når jeg skriver noget .. jeg har sågar engang skrevet at min email adresse var e@eksperten.dk *LOOOL* og den er faktisk e@tdaugaard.dk .. SÅ er man træt..
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 14:56 #11
tdau -> yep det kan man vist godt sige, he he.....nu henter jeg noget nattesøvn nede i køkkenet så går det meget bedre om lidt......(frisklavet MEGET MEGET stærkt kaffe)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 14:59 #12
eyeland:> hvad afviser du for ? du har fået svar på at det ikke er muligt at bruge din database gennem ADODB. Det er sådan set hvad du gør galt, at du bruger ADODB.
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 14:59 #13
Er der ikke nogen der hostes hos freepaq, og som har adgang til deres DB via asp?
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 15:04 #14
måske dette kan bruges:

3.3.3.6 MySQL Setup
Source-code for the MyODBC driver for the MySQL database can be downloaded off the Internet from http://www.mysql.com. On Solaris, Chili!Soft ASP includes a pre-built version of MyODBC (version 2.50.22) for your convenience, but we do not provide support for either MyODBC or MySQL.

With version 2.50.22 of the MyODBC driver for Unix, the driver is not able to read any information out of the ODBC.INI file. Any attributes you place in the ODBC.INI file will have no effect (with the version 2.50.22 driver. With later versions, this may change.) All attributes for your MySQL database must be passed in via a database connection string, for example:

Connection.Open \"Driver={MySQL}; SERVER=your.mysql.host; DATABASE=your db name; UID=userID; PWD=password\"

If the SERVER attribute is omitted, the MyODBC driver assumes MySQL is on localhost. With this type of connection string, the DATABASE attribute may not be omitted. With this connection string, the [mysql] default entry in the ODBC.INI file will be used. The following example shows the default ODBC.INI entry for MySQL:

[mysql]

Driver=/opt/casp/odbc/lib/libmyodbc_mysql_26.so

You may also connect to a MySQL database by using a DSN (data source name) in your connection string, but you must still provide the other important attributes in the connection string. With the following connection string:

Connection.Open \"DSN=test_mysql; SERVER=your.mysql.host; DATABASE=your db name; UID=userID; PWD=password\"

you must have an entry in your ODBC.INI file for test_mysql, like so:

[test_mysql]

Driver=/opt/casp/odbc/lib/libmyodbc_mysql_26.so

With this type of connection string, you may omit both the SERVER and DATABASE attributes. If you omit SERVER, MyODBC will assume localhost. If you omit DATABASE, MyODBC will use the DSN (in this case, test_mysql)as the name of the database.

Because MyODBC only provides support for Forward-only cursors, the Chili!Soft ADO control uses the ODBC Driver Manager\'s cursors. Via the Driver Manager\'s cursor support, MySQL users have access to Forward-only and Static cursors. Keyset and Dynamic cursors are not available with MySQL.

se evt.
http://www.chilisoft.com/caspdoc/Ch03-Configuration-15.htm#P461_37784
for mere info.....
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 15:04 #15
tdaugaard:> Undskyld - jeg kan godt se at mit spørgsmål er lidt utydeligt. Det er mere \"HVORDAN får jeg fat på databasen via ASP?\"

Det er da irriterende at freepaq\'s egen dokumentation ikke passer overhovedet (det indsatte i det oprindelige spørsmål)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 15:06 #16
eyeland:> ja, det er jo lidt for sent nu når du har stilt spørgsmålet, men ok..
Avatar billede laserzap Nybegynder
27. december 2000 - 15:15 #17
I deres community har jeg taget dette script:

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME=\"GENERATOR\" Content=\"Microsoft Visual Studio 6.0\">
</HEAD>
<BODY>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER=MySQL;SERVER=mysql.infopaq.dk;\" &_
  \"UID=<dit brugernavn>PWD=<dit password>;\" &_
  \"DATABASE=<dit brugernavn>_db;\"
Conn.Execute \"CREATE TABLE Test (Test_UID int)\"
Conn.Execute \"INSERT INTO Test VALUES (2)\"
Set RS = Conn.Execute(\"SELECT * FROM Test\")
While Not RS.EOF
  Response.Write(RS(\"Test_UID\") & \"<BR>\")
  RS.Movenext
Wend
Response.Write(\"Færdig!<BR>\")
%>

</BODY>
</HTML>

Jeg ved ikke om det virker :(
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 15:17 #18
Det virker ikke - det var nemlig mit udgangspunkt.
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 15:18 #19
Det tror jeg ikke det vil gøre.....det er det hele dette spm har drejet sig om og i Chili!ASP dokumentationen står der ligeledes at MyODBC og ADODB Connections.....
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 15:18 #20
........ikke er understøttet af deres (meget dårlige og uprofessionelle) software.........:-)
Avatar billede lp Nybegynder
27. december 2000 - 15:20 #21
eyeland -> du kunne ikke bruge noget af det jeg postede..det skulle ellers være opskriften på at connecte til en MySQL database fra Chili!ASP
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2000 - 15:24 #22
lp:> Hvid jeg indsætter det, kommer der også en fejlmedd.

Connection.Open \"DRIVER=MySQL;SERVER=mysql.freepaq.dk;DATABASE=www_db;UID=www;PWD=kode;\"

Microsoft VBScript runtime error \'800a01a8\'
Object required: \'Connection\'
/data.asp, line 12
Avatar billede clauso Nybegynder
01. marts 2001 - 16:57 #23
Vedr. ADO og Chili ASP:  http://www.chillisoft.com/caspsamp/codebrws.asp?source=/caspsamp/ado.asp

Ser ud som de selv bruger det.
Avatar billede jhhbkd Nybegynder
20. maj 2001 - 21:22 #24
hej eyeland,

Der er ganske rigtigt problemer med Server.CreateObject på den server
hvor dit site ligger.

Det vi kan gøre er at flytte dit site over på en anden server hvor det
virker.
Avatar billede jhhbkd Nybegynder
20. maj 2001 - 21:24 #25
hej eyeland, Jeg blev ikke færdig !!!

Her er udsnit af mail fra hostmaster@freepaq.
jeg havde samme problem som dig.

\"Der er ganske rigtigt problemer med Server.CreateObject på den server
hvor dit site ligger.

Det vi kan gøre er at flytte dit site over på en anden server hvor det
virker. \"

Jeg har flyttet mit domæne , og det virker nu