Avatar billede vacdk Nybegynder
19. september 2003 - 12:43 Der er 5 kommentarer

timer til irc

har kigget på http://www.eksperten.dk/spm/367771 som yborx har svaret på:

For at sende til alle channels:
/timer 0 600 amsg $read(fil_med_sjove_linier.txt)

For at sende til én bestemt channel:
/timer 0 600 msg #channel $read(fil_med_sjove_linier.txt)

I fil_med_sjove_tekster.txt kan du skrive dine 10 beskeder (eller hvor mange du nu har...) Scriptet vil skrive en tilfældig af dem hvert 600. sekund (hvert 10. minut)

Scriptet er utestet, men burde virke. Husk at det kan betragtes som irriterende spam at sende ligegyldige beskeder hele tiden.

PS: Hvis timeren af en eller anden grund går amok, kan du bruge /timers off til at stoppe alle timere.

nu har jeg prøvet det  men kan ik få (lortet) til at virker.. den skriver godt nok fra ??.txt men den tager ikke en tilfældig en. den skriver den nederste linie hele tiden.. :/  er der en anden måde eller ?
Avatar billede vacdk Nybegynder
19. september 2003 - 12:58 #1
hvis nogen kender #gameserv.dk (ik reklame) så ville jeg være mega glad hvis folk ved hvordan de laver deres reklame tekster.. giver gerne 150 point for det :D
hvor den skriver f.eks:

[11:58:06] <[GS]Info>
[11:58:06] <[GS]Info>  1000 Mbit CW server med 100Mb Map-plads, 100Mb [11:58:06] <[GS]Info>

med timer tilfølgelig :D
Avatar billede xzaz Nybegynder
06. november 2003 - 10:11 #2
De har bare sat en uendelig stor timer på eller sådan noget. Men det er noget i retning af /timer 99999 1800 /msg #dinchan <tekst her>

Det vil sige, at den skriver den tekst du skriver 1 gang hver halve time, indtil den har sagt det 99999 gange. Så på den måde kan man få den til at sige det.
Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 01:30 #3
xzaz en lettere måde at lave en uendelig timer på er at bruge "0" /timer 0 1800 /msg #dinchan <tekst her>
dvs at den looper sig selv hvert 1800 sec.

vacdk
det er rigtigt nok det du gør ser det ud til. Her er hvad jeg testede med, dette skrev jeg i status vinduet i mirc:
/timer 0 60 msg #jkj $read(skod.txt)
I den fil der hedder "skod.txt" er der linierne:
dette er linie 1
dette er linie 2
dette er linie 3
dette ..................til
dette er linie 10
hvor filen lå i ROOT dir af mirc dvs samme sted som mirc.
derefter så jeg dette i kanalen #jkj
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 5
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 7
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 1
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 9
Kan du se det er IKKE kun den nederste linie der kommer med.
prøv det ellers vend tilbage.
Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 01:32 #4
ups glemte det med at slå timer fra igen er kommandoen /timers off
Avatar billede jaandk Nybegynder
19. november 2003 - 20:06 #5
hvis du har copy pasted det ind i dokumentet så bliver det et problem du skal kopire det ind linje efter linje. Og den tager kun en linje så den skriver ikke noget ud som står over flere linjer ....