Avatar billede -kris- Praktikant
19. september 2003 - 09:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hjælp til banner/logo

Hej,

Jeg kunne godt bruge en hjælpende kreativ hånd til design af et banner + logo – Jeg har lavet et ubehjælpelig forsøg som kan ses her:
Banner: http://kristinahenrik.homepage.dk/images/diverse/top.jpg
Logo: http://kristinahenrik.homepage.dk/images/diverse/minitop.jpg
Banneret skal være 756*94 pixel, og indeholde teksten Dansk Leonberger Klub og www.leonberger.dk
Det lille logo skal være 145*94 pixel og indeholde teksten DLK og evt. med mindre bogstaver Dansk Leonberger Klub.
Farverne behøver ikke være nødvendigvis være dem jeg har brugt – men de skal passe til siderne som kan ses her: http://kristinahenrik.homepage.dk/index_leo.htm (banner) og http://kristinahenrik.homepage.dk/meddelelser.htm (logo) –farvepaletten på siderne er:
FFFFFF (hvid)
171717 (næsten sort)
72819C (blå)
E8E8E8 (grå)
F3EAC1 (gul)
A69F83 (beige – bruges meget lidt)
I princippet indeholder mine egne forsøg de elementer jeg beskriver, men jeg synes de ser noget klodsede og skal vi sige ”uprofessionelle” ud.
Er der nogen der har mod på at lave noget der ser mere elegant og professionelt ud?
Der er 200 points hvis der er nogen der kan komme op med et forslag som jeg vælger at bruge. Kommer der ikke en ”vinder” i løbet af weekenden, belønnes gode forslag (min vurdering) med et mindre point antal.
Mange hilsner
Kristina
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 11:00 #1
Hej [-kris-],
jeg har kigget på dine banner/logoer, og vil gerne kigge på det nærmere men det bliver i løbet af weekenden.

Kunne det tænkes at lave det i Flash eller skal det være ren GIF?

LUB
Avatar billede -kris- Praktikant
19. september 2003 - 11:25 #2
hej lub,

Jeg har ikke en brik forstand på flash så der bliver jeg dig nok svar skyldig! kravet er at det skal kunne ses ordentligt også af folk med ældre skærme/pc'er/programmer og som "bare" har modem forbindelse - kræver det en speciel plug-in at se ting der er lavet i flash? Jeg kan se på min nuværende statistik at næsten 10% af mine brugere ingen plugins har, de skal også kunne se banneret... Måske er det best at holde det i gif?
Som du kan se på siden, hvor logoet skal være køre der nogle små slideshows med billeder, så logoet må ihvertfald ikke "bevæge" sig (ved ikke om det er det man laver med flash?)
Jeg er meget spændt på at se hvad du kommer frem til - hvis du har flere spg. så bare skriv.

Kris
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 12:27 #3
Hej [-kris-],
forståeligt nok. Hvad er din målgruppe - 'senior' og 'ældre'?

Nu er det sådan at de fleste har opdateret deres computer det nyeste system med de anvendte plug-ins.

I så fald laver jeg både en flash og GIF foreslag - regner med at du kan se det her på mandag.

Mht. dit nye design har jeg bemærket at din menu 'hopper' lidt - det ses tydligst når browseren er mindre end 1024x768 px.
Hvilken oplysning køre du designet/sitet i?

LUB
Avatar billede -kris- Praktikant
19. september 2003 - 12:42 #4
Hej igen,

Min målgruppe er "leonberger-ejere" ;-) Det er altså "hunde-mennesker"! Der er både unge og ældre, og en del har bredbånd og opdaterede systemer, men der er også en del der bruger gamle modems/skærme/systemer og som ikke ved hvordan man liiige opdatere etc. (eller ikke gider...)
Min mening var at siden skulle kunne ses ordentligt også på en skærm med opløsning 800x600 - derfor er den overordnede tabelbredde fastsat på 760 pixels. Jeg har selv kigget på siden på 1 skærm med 800*600 og 2 forskellige med 1024*768 - jeg har ikke selv kunne se det med menuen - men et par andre har sagt menuen ikke "stod i tabelfeltet" men da jeg bad dem sende et skærmprint kunne de ikke finde det igen.
Menuen er en jeg har hentet gratis på nettet og tilpasset. Jeg vil da meget gerne høre hvis du kan fortælle mig mere om hvorfor/hvordan menuen "hopper" og evt. hvis du ved hvad jeg kan gøre ved det.
Som du nok kan høre er jeg absolut amatør:-) Men vil gerne lære.., jeg vil jo gerne have at siden køre godt og flot på *alle* computere/skærme. (Siden som "min" side skal erstatte er www.leonberger.dk - hvis du vil se hvad jeg er "oppe imod" :-))

Kris
Avatar billede lub Nybegynder
19. september 2003 - 12:59 #5
Hej [-kris-],
mht. din 'hoppende' menu burde du lave den tabel en fast bredde, ligesom du har gjort med resten af sitet. Undskyld jeg spørger dumt, men hvorfor har du hentet din menu - kunne du ikke selv have lavet den? Det kræver blot at man lægger en JavaScript fil.

Fair nok - jeg skal prøve at lave nogle foreslag. Har du en mail adresse - evt. ICQ/MSN?

LUB
Avatar billede -kris- Praktikant
19. september 2003 - 14:16 #6
Hej Lub,

email: kristinahenrik@email.dk
Jeg tror måske godt jeg ved nu hvad du mener med at menuen "hopper" - jeg tror det er fordi menuen er et selvstændigt element der placere sig helt uafhængigt af resten af siden/tabeller etc. Den loader før resten af siden og da den ikke er lige så bred som den bagved liggende tabelrække flimre det lidt - er det ikke det? Jeg ved bare ikke hvordan jeg får den til at vente med at vise menuen til hele siden er loaded - nå et problem ad gangen!
Mht. hvorfor jeg har hentet en "gratis-menu" istedet for at lave min egen er svaret simplet - jeg kan ikke skrive java script:-) html og en liiiille-bitte-smule asp - thats it! :-) Bær over med mig....

Kris
Avatar billede anne-m Nybegynder
19. september 2003 - 15:52 #7
hey...jeg har samme problem! altså (..og undskyld jeg blander mig! :o) ) jeg har også hentet menuer fra dynamicDrive og andre der tilbyder gratis HTML-kode og java-script ... og er også frustreret over hvordan man får dem til at være et bestemt sted.
Enten er det undermenuerne der ikke passer hvis man ændrer vinduet...eller hele menuen der "hopper" ud af sin plads. jeg kan heller ikke programmere (heller ikke asp!) men hvis der er nogen der ved hvordan man "fæstner" menuer og under menuer – så er jeg lutter øre!!!
lub--> vil du ikke lægge dine foreslag så de nysgerrige (MIG!) også kan se hvad der sker?
Avatar billede lub Nybegynder
22. september 2003 - 09:55 #8
Hej [-kris-],
din e-mail er noteret - jeg sender dig en mail i løbet af ugen, håber du har tålmodighed.

[anne-m.]: Jo da, men det bliver engang i løbet af ugen - så giver jeg besked.

LUB
Avatar billede -kris- Praktikant
22. september 2003 - 10:13 #9
jeg venter spændt......:-)
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 12:10 #10
Hej [-kris-],
jeg har desværre ligget syg i de sidste par dage og er stadig halv syg. Men det skal stadig ikke være en undskyldning til ikke at have overholdt den aftale vi har snakket om.
Regner med at have den opgave færdig på mandag, så du kan se resultatet.

God weekend,
LUB
Avatar billede lub Nybegynder
26. september 2003 - 12:50 #11
[-kris-]: Glemte for øvrigt at spørge til fonten. Sad ellers og kiggede på det i min sygdage. Den font du bruger er det Arial?

LUB
Avatar billede -kris- Praktikant
27. september 2003 - 22:52 #12
Hej Lub,

Det er helt ok - vi flytter imorgen, så det kan godt være jeg ikke vil være så meget ved PC'en her først på ugen, men jeg vil da lige tjekke om der er kommet noget fra dig.
Fonten jeg har brugt er Verdana.

Kris
Avatar billede -kris- Praktikant
14. oktober 2003 - 09:03 #13
Hej Lub,

Er du stadig interesseret i at lave noget? Så giv lige lyd - ellers lukker jeg spørgsmålet om et par dage.

Kris
Avatar billede -kris- Praktikant
16. oktober 2003 - 10:04 #14
ok - lukker så her.....