Avatar billede croview Nybegynder
19. september 2003 - 02:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

wml og php

hey :)

Har siddet et stykke tid at fikset et brugersys i wml og php, og syns nu selv jeg er kommet til den "svære" del (da den går amok, hehe)

<?php
$the_array = Array();
$handle = opendir('users/');
while (false !== ($file = readdir($handle))) {
    if ($file != "." && $file != "..") {
        $the_array[] = $file;
    }
closedir($handle);

foreach ($the_array as $element) {
  echo "<a href=\"$element\">$element</a> <br/>\n";
}
?>

Når brugeren er logget ind skal han/hun kunne se en oversigt af filer i hans/hendes personlige mappe (via mobilen)

men hvis jeg ændrer:
$handle = opendir('users/');
til:
$handle = opendir('users/$username');

går den helt amok og refresher konstant.

noget andet underligt er at hvis jeg bruger
$row_result[username]
(hvilket er vigtigt for mig at bruge da serveren har forskel på store og små bogstaver) udskriver den bare [username] (Du er nu logget ind, [username])

Virker lidt underligt, men håber på at få lidt hjælp :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. september 2003 - 07:16 #1
Det sidste har jeg en løsning på.. Put curly braces om, så skulle det virke.. Atlså
"du er nu logget ind, {$row_result[username]}";
eller skriv arrayet udenfor strengen:
"du er nu logget ind, " . $row_result[username);
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. september 2003 - 07:19 #2
Det første med refresh kan jeg ikke lige umiddelbart gennemskue. Den kommer godt nok ind i user/$username biblioteket, men refresher så det, eller er det bare /user biblioteket den refresher.
Avatar billede croview Nybegynder
19. september 2003 - 07:32 #3
Mange tak anhansen :) kunne bruge {$row_result[username]} på både logind navnet og i stien til mappen! og det refresher IKKE mere :)
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. september 2003 - 07:47 #4
Cool... Det var godt.. Go' arbejdslyst med resten... ;-)