Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:22 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Min mikrofon virker "næsten" ikke

Jeg har lige været på nettet for at hente programmet skype, som er et program hvermed det er muligt at lave ip-telefoni fra sin egen pc helt gratis !
Nå men til probelemet, når jeg sætter min microfon i stikket kan jeg godt optage, men jeg skal råbe meget højt for at der kommer noget igennem mikrofonen eller jeg skal puttet mikrofonen helt ind i munden :), hvilket der betyder at der bliver optaget noget, det er bare ikke særligt højt.
nogen med en løsning ?
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:24 #1
Nå ja..... jeg har skruet helt op i mixen
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. september 2003 - 22:25 #2
Programmet Skype er noget fis..

Dit problem er med stor sandsynlighed at du ikke har den sidst nye driver installeret. Det er ofte at dem den installerer som default fra styresystemet ikke virker ordentligt.

Så find ud af hvilket lydkort du har og find seneste driver hos producenten..
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2003 - 22:28 #3
Prøv det her:

Vælg Instillinger i mixeren -> Indspilning -> Avanceret under Microfon -> Sæt kryds i  "20 dB boost"
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:29 #4
Mit lydkort sider på mit bundkort, og jeg har lige hentet den sidst nye driver
og det hjælper ikke en s..., kan det være min microfon der er noget billig skidt ?
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:29 #5
hvad har du af erfaringer med Skype
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. september 2003 - 22:34 #6
Ja det kan godt være det..

Jeg har ikke de helt store erfaringer - men jeg kan ikke se hvad man skal bruge det til frem for f.eks ICQ, MSN, Yahoo messenger eller lignende programmer. (jeg ved godt de ikke er ens)

Det der adskiller Skype er at det er P2P - og hvad så? Det er sku da lige meget. Vil du uden om en server så brug OpenPhone eller lignende..

Synes det er et program som er overflødigt. Men man må tage hatten af for Jacob siden han har kunnet skabe så meget Hype om Skype.. :o)
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2003 - 22:38 #7
Skype er et sk***godt program. Andre progrmmer der ligner er møgbesværlige at sætte op, og der er forsinkelse på. Skype tage 1min at sætte op, og så kører det. Bruger 5kb/s i up/downstream. Og så slipper man for at bruge telefonen til de personer man kender der har adsl el ligende.
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:40 #8
hejhej det hjælper noget men er ikke helt nok, kan det være min mikrofon ?
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2003 - 22:41 #9
Det kan sagtens være din mic. Min er også lige i underkanten, men til at leve med.
Avatar billede dinkie Nybegynder
18. september 2003 - 22:41 #10
Ja det kan det godt være...:o)
Avatar billede jschack Nybegynder
18. september 2003 - 22:42 #11
Når du skriver at du har skruet helt op i mixeren, er det så det rigtige sted? Altså ikke bare den volumen, der kommer ud af dine højtalere, men derimod "optage" volumen (gainen)?
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:43 #12
chalde: Bruger du skype, hvis ja kunne vi evt teste det ?
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:44 #13
jschack  ja det det under microphone der er skriet 100% op
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2003 - 22:45 #14
jep, bare søg på mit nick når du har oprettet konto/logget på.
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:46 #15
det gør jeg da lige, du høre fra mig :)
Avatar billede jschack Nybegynder
18. september 2003 - 22:47 #16
Ja, men der er "to" mixere - én hvor du skruer op for mikrofonen i dine højtalere, og én hvor du skruer op for selve indspilningsvolumen. På min engelske version skal jeg ind i Options -> Properties -> (X) Recording
Så kommer der en "ny" mikser frem.
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:49 #17
jschack: bruger du win xp
Avatar billede chalde Seniormester
18. september 2003 - 22:49 #18
Du gik fint igennem, bare lidt støj på. Men du kan sagtens bruge din mic.
Avatar billede jschack Nybegynder
18. september 2003 - 22:49 #19
ja
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:50 #20
Nå men til jer andre så kan jeg da lige sige at chalde
god kunne høre mig, dog var det lidt lavt, men kvaliteten i samtalen  var faktisk rigtig god
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:53 #21
jschack :hvad har du åben når du går ind i Options -> Properties -> (X) Recording
jeg får vist hvilke input muligheder der og så kan jeg vælge hvilke jeg vil have vist
Avatar billede jschack Nybegynder
18. september 2003 - 22:55 #22
Ja, der skal du bare sørge for at der er hak ved microphone. Når du så trykker ok ændrer mixeren sig fra "volumen control" til "recording control"
Avatar billede sth Novice
18. september 2003 - 22:59 #23
ja lige netop, så jeg må nok ud og købe en ny microfon, hvis jeg holder mikrofonen helt hen til munden så er der rimelig godt, så mon ikke det er kvaliteten af mikrofonen det er galt med.

Nogen med et godt bud på hvad man skal købe, (til en rimelig pris)
Avatar billede os123 Nybegynder
10. april 2004 - 12:06 #24
download/installere FWD/xlite fra www.ADSL-Telefoni.dk,
så kan du tale gratis med andre medlemer !

evt. købt en IPTH ip-telefoni handset fra : www.eStation.dk