Avatar billede netmanden Nybegynder
18. september 2003 - 13:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

#include - hvad hedder det i VB ?

Når man ønsker at include .h filer bruger man #include i C, hvad gør man i Visual Basic og i WSH....?
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
18. september 2003 - 13:32 #1
Du kan ikke include en .h fil  Visual Basic.

Du er nødt til at omskrive til et vb modul.
Avatar billede venne Nybegynder
18. september 2003 - 13:34 #2
Avatar billede venne Nybegynder
18. september 2003 - 13:35 #3
Avatar billede netmanden Nybegynder
18. september 2003 - 14:19 #4
Jeg har nok udtrykt mig uklart, for jeg ville bare have muligheden for at samle kodestumper i VB, ganske som man gør det i C... Jeg takker for svar og giver points til "venne".
Avatar billede tubber Juniormester
18. september 2003 - 18:35 #5
altså man kan om ikke andet lige lave et bas modul, og så tilføje det og kalde det i sin kode.....

så er der muligheden for at højreklikke ude i komponent listen og tilføje flere komponenter......

og så til sidst er der refferences.......

moduler er vel vb's svar på #include......og refferences er vel også lidt der hen af.......du skal f.eks. bruge en DAO refference hvis du skal kontakte en access database med sql sætninger......det må vel være en form for #include.....meningen med det er jo at ens program ikke skal være tungere end højst nødvendigt, hvis alt var med fra start så ville det være spild af resourcer hvis man ikke skal bruge det hele.....

Lige mit besyv med :O)

/Tubber