Avatar billede t0b1a5 Nybegynder
17. september 2003 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan Kan jeg få en Html-flash full-screen!?

Jeg sidder og laver en hjemmeside, og har set en anden lave en flash-side der var full-screen, jeg kan godt gøre det i normal swf, men ikke som html-side hvordan Gør Man!?

>>T0b1a5<<
Avatar billede flashers Nybegynder
17. september 2003 - 19:41 #1
du skal åbne det hele i et java windue
her dette skulle virke

Copy and paste this code between the <HEAD> and </HEAD> tags in your HTML document, (the same document into which your Flash file is embedded:

<script language="JAVASCRIPT">
<!--

function detectVersion()
{
version = parseInt(navigator.appVersion);
return version;
}

function detectOS()
{
if(navigator.userAgent.indexOf('Win') == -1) {
OS = 'Macintosh';
} else {
OS = 'Windows';
}
return OS;
}

function detectBrowser()
{
if(navigator.appName.indexOf('Netscape') == -1) {
browser = 'IE';
} else {
browser = 'Netscape';
}
return browser;
}

function FullScreen(){

var adjWidth;
var adjHeight;

if((detectOS() == 'Macintosh') && (detectBrowser() == 'Netscape')) {
adjWidth = 20;
adjHeight = 35;
}
if((detectOS() == 'Macintosh') && (detectBrowser() == 'IE')) {
adjWidth = 20;
adjHeight = 35;
winOptions = 'fullscreen=yes';
}
if((detectOS() == 'Windows') && (detectBrowser() == 'Netscape')) {
adjWidth = 30;
adjHeight = 30;
}
if(detectVersion() < 4) {
self.location.href = 'oldbrowser.html';
} else {
var winWidth = screen.availWidth - adjWidth;
var winHeight = screen.availHeight - adjHeight;
var winSize = 'width=' + winWidth + ',height=' + winHeight;
var thewindow = window.open('windowversion.html', 'WindowName', winSize);
thewindow.moveTo(0,0);
}

function MakeItSo(){
if((detectOS() == 'Windows') && (detectBrowser() == 'IE')) {
window.open('thefullscreen.html','windowname','fullscreen=yes');
} else {
onload=FullScreen();
}
// -->

</script>

Change these lines to reflect the URL of the file you wish to have popup full screen:
var thewindow = window.open('windowversion.html', 'WindowName', winSize); -- line 50
and
window.open('thefullscreen.html','windowname','fullscreen=yes'); -- line 56
Change this line to reflect the page viewers with old browsers should be sent to:
self.location.href = 'oldbrowser.html'; -- line 46
Create a button in your embedded Flash file and add these actions:
on (release) {
getURL ("java script:MakeItSo()");
}
Avatar billede t0b1a5 Nybegynder
17. september 2003 - 19:54 #2
ååh D Ka jeg ikke få til at virke! :o), Hvis du kan det, ka du så ikke sende html-filen til N.N-@ofir.dk !?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
17. september 2003 - 20:38 #3
...ellers burde det her gøre tricket:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function fullScreen(){
    var netscape = (navigator.appName == "Netscape");
    var n4 = netscape && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
    var explorer = (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer");
    var ie = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) >= 4);
    var ie4 = explorer && (parseInt(navigator.appVersion) == 4);
    var ie5 = explorer && (navigator.appVersion.indexOf('MSIE 5') > 0);
    var mac = navigator.userAgent.indexOf('Mac') > 0;
    var win = navigator.userAgent.indexOf('Win') > 0;

    if(mac){
        newwin = window.open("flashSide.html","","resizable=yes")
        newwin.moveTo(0,0);
        newwin.resizeTo(screen.width,screen.height);
    }else if(ie){
            window.open("flashSide.html","","fullscreen=yes");
    }else{
        newwin = window.open("flashSide.html","","")
        if(document.all){
            newwin.moveTo(0,0);
            newwin.resizeTo(screen.width,screen.height);
        }
//-->
</script>
</head>
<body onLoad="fullScreen()">
</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. september 2003 - 20:55 #4
Mon ikke det er sådan her der tænkes :

<body onload=window.open('FLASH_SIDE.html','skod','fullscreen,scrollbars=no');">

??

/Nikolaj
Avatar billede t0b1a5 Nybegynder
20. september 2003 - 16:41 #5
nice tak cellb10ck