Avatar billede snookz Nybegynder
16. september 2003 - 20:54 Der er 7 kommentarer

Scrolbar og form-boxe

Hey..
-Jeg tænkte på kan man gøre sin scrolbar ude i højre side gennemsigtig?? For jeg har lige lavet noget grafik og skal lave Iframes i det, så det vil ødelægge grafikken med en scroller som har en farve..

-Kan man også gøre sine "input"-bokse gennemsigtige?? og hvordan??
Avatar billede cdc Novice
16. september 2003 - 20:59 #1
Avatar billede snookz Nybegynder
16. september 2003 - 21:33 #2
http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/iframe/iframe.htm  <--ja, men kan man gøre sådan så den KUN viser pilene ??
Avatar billede snookz Nybegynder
16. september 2003 - 21:39 #3
og kan man ikke bare KUN gøre scrolleren gennemsigtig?? håber du kan :D
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 21:48 #4
Kun med en dhtml-scroller !-)

Prøv at kigge på nogen af disse:

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/index.html

-- jeg tror det er 'Manual scroller' som skal tilpasses til dit brug ...
Avatar billede snookz Nybegynder
16. september 2003 - 21:57 #5
det ik helt manuel...
det jeg mener er noget lignende http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/iframe/iframe.htm - men det er jo hele framet der blir gennemsigtig.. jeg vil KUN have scrolleren..
Avatar billede roenving Novice
16. september 2003 - 22:11 #6
-- så forstod du ikke hvad jeg mente:

-- tag koden, som ligger bag ved knapperne down og up og sæt på to pile (images, du selv laver !-)

-- og sæt start og slut-koden på onmousedown og onmouseup ...

-- der skal så lige tilføjes en onmouseout som altid stopper !o]
Avatar billede cdc Novice
16. september 2003 - 22:32 #7
se længre nede i spm. så har du svaret, dog er hans side nede nu, men den virkede