Avatar billede lisette Praktikant
15. september 2003 - 14:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve på én post i en formular

Hej

Jeg forsøger at få Access til at ændre tekstfarven på én post i en formular udfra nogle angivne kriterier.

Jeg kan få det til at virke, på en single form, men ikke på en Continuous Form - så ændre den farven på alle posterne.

Kan nogen hjælpe mig ??

Mvh Lisette
Avatar billede faroe Nybegynder
15. september 2003 - 14:58 #1
Hej Lisette

Jeg spørger om det samme i spørgsål

http://www.eksperten.dk/spm/401306

drt er et link til en db som det fungerer, men jeg ved ikki vordan
Avatar billede lisette Praktikant
15. september 2003 - 15:12 #2
Hej faroe

Nu blev jeg lige så glad, men desværre er databasen lavet i Access2000 - og jeg kører kun Access98, så jeg kan desværre ikke åbne den, øv øv !

Lisette
Avatar billede lisette Praktikant
15. september 2003 - 15:15 #3
Ups - forkert - jeg har Access 97 !!
Avatar billede faroe Nybegynder
15. september 2003 - 15:21 #4
skriv din mail adr så sender jeg den i acc97
Avatar billede lisette Praktikant
15. september 2003 - 15:25 #5
msll@post12.tele.dk
Avatar billede faroe Nybegynder
15. september 2003 - 15:27 #6
er sent:)
Avatar billede lisette Praktikant
15. september 2003 - 15:36 #7
Tak !

Men det virker ikke !  Jeg var inde og kigge på forklaringen og jeg har ikke
"Conditional Formatting" på format menuen. Jeg tror kun den findes i Access2000. Databasen er vel oprindeligt lavet i Access2000.

Såå desværre.....
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2003 - 20:04 #8
if you are using Access 2000 or XP then you can use conditional formatting. What version of Access do you have? You say the dB was originally made in 2000!
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2003 - 20:08 #9
If you are using 97 then I have sent you something you can look at.
Avatar billede lisette Praktikant
16. september 2003 - 07:41 #10
Hej Terry

Ja - det virker sørme (og ja, jeg kører Access 97).
Men hvordan får jeg den til at se på mit dato felt - og kun ændre, hvis det er ældre end et år ??
Avatar billede pecl Nybegynder
16. september 2003 - 08:02 #11
Hej Terry
Kan du ikke sende det til mig også - det lyder interresant.
pecl@hvalsoe.dk
Avatar billede faroe Nybegynder
16. september 2003 - 09:44 #12
Hej Terry

Kan du også sende det til mej:)
Avatar billede faroe Nybegynder
16. september 2003 - 09:46 #13
e-mail ej@solar.fo
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2003 - 19:15 #14
.
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2003 - 19:17 #15
sent
Avatar billede terry Ekspert
16. september 2003 - 21:07 #16
Lisette>If you dont know much about VBA (code) then this is going to be a problem. The example I sent was meant to give you some ideas but it requires some VBA coding and a bit of playing around to get it to work. An idea may be to have a YES/NO field in the dB. Then the field showing the COLOUR is BOUND to that field. IF the date is older than 1 year then set the Yes/no field to True and the colour will change!
Avatar billede lisette Praktikant
17. september 2003 - 08:26 #17
Tak Terry - nu tror jeg godt jeg kan få det til at virke.

Desværre får jeg ikke kigget på det i dag - så du får lige point !

Tak for hjælpen !