Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 17:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP 4.3.3 og sessions

Jeg har PHP 4.3.3 installeret sammen med Apache 1.3.26. Men jeg har problemer med sessions. Jeg har inkluderet <? session_start(); ?> på alle sider, men sessions vil ikke fungere. Jeg har været inde i php.ini og kigge og der var ingen problemer. Kan det være fordi der er problemer med PHP 4.3.3 ??
Avatar billede lars_frank Nybegynder
12. september 2003 - 17:44 #1
i php 4.3.3 kan du gøre således...

session_start();
$_SESSION['logged_in'] ="jeps";

og ved check.....

session_start();
if (!$_SESSION['logged_in'])
{
smid bruger væk....
}
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 17:50 #2
Nu har jeg ikke tænkt at lave et login-system i php, men i .htaccess... jeg kender godt PHP rimelig godt, men jeg fatter ikke hvorfor det ikke virker... PHP vil ikke huske mine session-cookies...
Avatar billede webnet Nybegynder
12. september 2003 - 18:19 #3
Du skal finde denne her linie i php.ini
register_globals = Off

og så skal du ændre den til
register_globals = On

Det vil løse alle dine kvaler med php...
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 18:23 #4
nope... har prøvet... det virker ikke... men kan da lige prøve igen :D
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 18:24 #5
nej... stadig problemer. er der nogen af jer der kører med PHP 4.3.3 ???
Avatar billede lars_frank Nybegynder
12. september 2003 - 18:26 #6
jeps, her...
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 18:27 #7
kan du få sessions til at køre ??
Avatar billede lars_frank Nybegynder
12. september 2003 - 18:27 #8
ja, med ovenstående formel!
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 18:29 #9
er det muligt at det er httpd.conf eller php.ini der er noget galt med ??
Avatar billede lars_frank Nybegynder
12. september 2003 - 18:34 #10
jeg kører med IIS på den com med pphp. 4.3.3, så jeg har ingen httpd.conf fil... men jeg kan godt sende dig min php.ini hvis det er
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 19:06 #11
vil du ikke sende php.ini... det kan jo være det er det der er galt ;)
Avatar billede 7th Praktikant
12. september 2003 - 19:50 #12
Jeg kører med Apache 1.3.28 og PHP 4.3.3, og har ingen problemer med sessions. Dette er mine informationer omkring sessions taget fra phpinfo();

Session Support  enabled
Registered save handlers  files user

Directive Local Value Master Value
session.auto_start Off Off
session.bug_compat_42 On On
session.bug_compat_warn On On
session.cache_expire 180 180
session.cache_limiter nocache nocache
session.cookie_domain no value no value
session.cookie_lifetime 0 0
session.cookie_path / /
session.cookie_secure Off Off
session.entropy_file no value no value
session.entropy_length 0 0
session.gc_divisor 100 100
session.gc_maxlifetime 1440 1440
session.gc_probability 1 1
session.name PHPSESSID PHPSESSID
session.referer_check no value no value
session.save_handler files files
session.save_path C:/Webserver/Session/ C:/Webserver/Session/
session.serialize_handler php php
session.use_cookies On On
session.use_only_cookies Off Off
session.use_trans_sid Off Off
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:00 #13
webnet => har et lille citat til dig

"register_globals 'should' (se note 1 -red.) be turned off, because when set to on it decreases your security level and increases the chance for badly-structured code (se note 2 -red.).
For development servers error_reporting 'should' (igen, se note 1 -red.) be set to E_ALL, so you will se alle errors incl notices!" - A wise man! (se note 3 -red.)

1) skal tolkes som beskrevet i RFC 2119 - http://www.faqs.org/rfcs/rfc2119.html
2) du kan læse lidt om hvordan kodening i PHP bør se ud her: http://alltasks.net/code/php_coding_standard.html
3) okay - måske ikke så klog - jeg har nemli' lige skrevet det, men det lyder bedre på engelsk ;)

Morten
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 20:13 #14
Tak. Der var lige et par småændringer. Du kan godt få dine point ;)
Avatar billede heine_p Nybegynder
12. september 2003 - 20:14 #15
-> 7th
Avatar billede 7th Praktikant
12. september 2003 - 21:07 #16
OK, hvis det hjalp dig :)